Botanikos sodo edukacinių paslaugų sąrašas
Edukacijos, kurių metu gaminami rankdarbiai ir juos galima išsinešti (sąrašas A)
Trukmė - 45 min:
Botaniniai margučių raštai
Trumpai pristatęs šv. Velykų šventės tradicijas ir papročius, edukatorius pasakoja apie velykinių kiaušinių marginimo ypatumus ir dažniausiai naudotus tradicinius margučių raštus. Pristatoma dažnesnių raštų simbolika, reikšmė. Mokymų metu demonstruojami keli margučių dekoravimo būdai, pateikiami pavyzdžiai iš gamtininko Stasio Gliaudžio asmeninės margučių kolekcijos. Edukacijos dalyviai nusipiešę tradicinių marginimo raštų eskizą mokomi dekoratyvaus margučio puošimo būdų. Dalyviai supažindinami su dekoravimui skirta gamtine medžiaga: džiovintais augalais, natūralaus pluošto virvelėmis ir siūlais, įvairių medžių žievėmis, atlikusiomis augalų sėklomis, kurios puikiai pasitarnauja kuriant margučio raštus. Edukacijos dalyviai mokindamiesi komponavimo ir spalvų derinimo bei naudodami pateiktus gamtos resursus pasigamina po originalų šv. Velykų simbolį.
- Naudojamos priemonės: medinė kiaušinio formos dekoracija, gamtinė medžiaga (džiovinti augalai, natūralaus pluošto virvelėmis ir siūlais, augalų sėklos), žirklės, karšti ir šalti klijai, klijų pistoletas.
- Laukiami rezultatai: dalyviai edukacijos metu išmoks pritaikyti ir tinkamai panaudoti dekoratyvią gamtinę medžiagą. Ugdys meninius gebėjimus, lavins smulkiąją motoriką.
- Tikslinė grupė – 1-5 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – iki 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Mėlynasis augalų žemėlapis
Augalai žmogų ir žmoniją supa nuo jos istorijos pradžios. Jie augo ir priešistorinėse giriose kai žeme vaikščiojo tik dinozaurai, ir tebeauga dabar čia pat šalia mūsų. Mokiniai su edukatoriumi diskutuos, kaip šiandien jie patys susiję su augalais, tyrinės Botanikos sodo augalų įvairovę klausydamiesi pasakojimo apie ypatigus, išskirtinėmis savybėmis pasižyminčius augalus, kai kuriuos jų apžvelgs čia pat lysvėse. Padedami edukatoriaus stengsis atsakyti, kiek augalų rūčių randama žemėje, ar yra kraštų, kuriuose augalai visai neauga, kurio augalo lapai didžiausi, o kurio ilgiausi, kuo kvepia didžiausias pasaulio žiedas ir kiek vaikų reikėtų sustatyti į eilę, kad atvaizduotume aukščiausią planetos augalą. Edukaciją baigsime refleksija ir cianotipijos kūrybinėmis dirbtuvėmis.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos ir augalai. Cianotipijai reikalingos priemonės.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias pažindami Pasaulio floros augalus, įgis gebėjimų įvardinti kokiomis ypatingomis savybėmis pasižymi kai kurie svetimų kraštų augalai, sužinos cianotipijos atsiradimo istoriją ir išbandys kūrybiniame procese.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Magiški Lietuvos žolynai
Visais laikais žmoniją domino stebuklai ir magija. Mūsų protėviai taip pat tikėjo, kad pasaulyje slypi daugybė paslapčių, o neretai norų įgyvendinimui pasitelkdavo burtus. Švęsdami kalendorines ar šeimos šventes, besiruošdami įvairioms apeigoms mūsų senoliai laikėsi įvairių tradicijų, kurias papildė magiškų galių turintys augalai ir įvairus jų panaudojimas. Šio užsiėmimo metu papasakosime apie lietuvių liaudies magiškomis laikytas žoleles, kurios sutinkamos gilinantis į senąsias protėvių tradicijas švenčiant įvairias šventes ir rengiant apeigas. Mokysimės jas pažinti ir atskirti bei nusakyti kiekvienai priskirtą simboliką. Diskutuosime, kuriuos augalus dar ir dabar galime pamatyti mūsų pievose ir net gėlynuose. Kartu dalinsimės patirtimi ir senelių pasakojimų prisiminimais, kuriuose tikrai rasime minimas stebuklingąsias žoleles. Išmokysime rinkti, tinkamai ruošti, spalviškai derinti žolynus ir juos kūrybiškai panaudoti savo meniniuose darbuose. O kai jau atskleisime visas žolynų paslaptis, kartu iš lino gaminsime stebuklingą kvapiąją širdelę, kurią prikimšime jūsų pasirinktais kvapniais augalais.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos ir augalai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias pažindami Lietuvos floros augalus, įgis gebėjimų įvardinti dažniausiai darželiuose sutinkamų augalų pavadinimus, sužinos apie nuo seno jiems priskiriamas magiškąsias savybes.
- Tikslinė grupė – PUG ir pradinių klasių mokiniai (iki 20 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Pasigamink Užgavėnių kaukę
Trumpai pristatęs Užgavėnių šventės tradicijas ir papročius, edukatorius pasakoja apie šios šventės kaukių gamybos ypatumus ir dažniausiai gamintus personažus. Pristatoma ir Užgavėnių kaukių personažų simbolika, reikšmė. Edukacijos dalyviai mokomi kitokio Užgavėnių kaukės gaminimo bei dekoravimo būdo, panaudojant buityje atlikusį kartoną ar storesnį popierių ir gamtinę medžiagą. Mokymų metu demonstruojami keli kaukės gaminimo ir dekoravimo būdai. Dalyviai supažindinami su gamtine medžiaga: kankorėžiais, riešutų kevalais, natūralaus pluošto virvelėmis ir siūlais, įvairių medžių žievėmis, atlikusiomis augalų sėklomis, kurios puikiai pasitarnauja originaliai dekoruojant kaukę. Mokiniai mokindamiesi komponavimo ir spalvų derinimo panaudojant pateiktus gamtos resursus pasigamina po originalią kaukę.
- Naudojamos priemonės: kartonas, gamtinės medžiagos (medžio šakelės, kankorėžiai, natūralaus pluošto virvelėmis ir siūlais, augalų sėklos), žirklės, karšti ir šalti klijai, klijų pistoletas.
- Laukiami rezultatai: dalyviai edukacijos metu išmoks pritaikyti ir tinkamai panaudoti antrines žaliavas bei dekoratyvią gamtinę medžiagą. Sužinos gamtinių medžiagų panaudojimo būdus ir galimybes. Ugdys meninius gebėjimus, lavins smulkiąją motoriką.
- Tikslinė grupė – 1-5 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – iki 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Pasigamink Pašiaušėlį
Trumpai supažindinęs su sėklų įvairove ir pristatęs sėklų daiginimo principus, edukatorius pasakoja, kaip sėklos keliauja po pasaulį, kaip jomis keičiasi bendradarbiaujantys Botanikos sodai. Mokiniai bus kviečiami diskusijai, kodėl sėklų pertekliumi Botanikos sodai negali dalintis su lankytojais. Edukatorius mokinius supažindins su sąlygomis, kurių reikia, kad pasėtos sėklos sudygtų ir sėkmingai toliau augtų. Edukacijos dalyviai išmoks pasigaminti Pašiaušėlį panaudodami buityje atlikusias sėklas, nailonines kojinaites ar kito reto audinio atraižas, gamtinę medžiagą, dekoratyvinius elementus. Pasidžiaugę kūrybiniu procesu ir pasigamintais Pašiaušėliais mokiniai prisimins, kokių sąlygų reikia, kad panaudotos sėklos virstų tankiais žaliais plaukais. Ši edukacija leis atsiskleisti mokinių kūrybinėms galioms, mokys kritinio mąstymo ir pastūmės glaudesnei pažinčiai su gamta ir jos procesais.
- Naudojamos priemonės: nailoninės kojinaitės, sėklos, pjuvenos, žirklės, karšti klijai, dekoratyviniai puošybos elementai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai edukacijos metu išmoks pritaikyti ir tinkamai panaudoti antrines žaliavas bei dekoratyvią gamtinę medžiagą. Sužinos sėklų dygimui būtinas sąlygas ir ugdys kantrybę jų laikydamiesi, kol užaugs žalieji Pašiaušėlio plaukai. Ugdys meninius gebėjimus, lavins smulkiąją motoriką.
- Tikslinė grupė – IUG, PUG, 1-4 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – iki 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Augalų paslaptys puokštelėje
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su žydinčiu Botanikos sodu. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose. Mokiniai bus kviečiami diskutuoti apie augalų pasaulį bei jo sezoninę kaitą, augalų svarbą žmonijai (maistas, vaistas, pastogė, rūbas). Aiškinsimės, kokias augalo dalis mokiniai jau pažįsta, kuo jos reikšmingos. Mažieji tyrinėtojai lies, klausys, uos, gėrėsis, o gal ir ragaus, kad pažintų augalų pasaulį. Edukacija baigsis kūrybine-terapine veikla, kurioje bus gaminamos tuo metų žydinčių augalų puokštelės.
(Edukacija vykdoma augalų vegetacijos metu.)
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos ir augalai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias apie augalų dalis, įgis gebėjimų įvardinti dažniausiai darželiuose sutinkamų augalų pavadinimus.
- Tikslinė grupė – IUG/PUG ir pradinių klasių mokiniai (iki 20 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Kaip gimsta vaško žvakė?
Edukacijos metu dalyviai klausydamiesi senovės lietuvių bičių vaško žvakių naudojimo papročių ir lietuvių bitininkystės tradicijų, išmoks iš vaškuolių (vaško plokštelių) susisukti žvakę bei pasigaminę žvakidę, ją dekoruos gamtine medžiaga, surinkta Botanikos sode. Dirbdami su kvapniu vašku vaikai lavins ne tik pirštų miklumą ir smulkiąją motoriką, bet ir kūrybingumą. O kad darbai neprailgtų, prisiminsime ir mįsles bei kitą smulkiąją tautosaką apie žvakes ir bites.
- Naudojamos priemonės: vaškuolės, natūralaus lino siūlų dagtys, lapuočių medienos nuopjovos, gamtinė medžiaga, karšti ir šalti klijai, teptukas, klijų pistoletas, dekoratyvinės juostelės ir kt. puošybos elementai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti vaškuolės žvakę ir dekoruoti žvakidę, įgis žinių apie bitininkystės tradicijas. Edukacijos metu dalyviai sužinos, kaip įvairią gamtinę medžiagą galima panaudoti kūrybiniams darbams dekoruoti. Pagamintas žvakides parsineš į namus.
- Tikslinė grupė – 1-8 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Sode karaliauja ruduo
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su rudenėjančiu Botanikos sodu. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose. Mokiniai bus kviečiami diskutuoti, kaip gamta keičiasi atėjus rudeniui, kokiomis spalvomis nusidažo augalai ir kokių gėrybių ruduo atneša žmogui bei gyvūnams. Mažieji tyrinėtojai lies, klausys, uos, gėrėsis, o gal ir ragaus, kad pažintų atskubantį rudenį. Edukacija baigsis kūrybine-terapine veikla, kurioje bus gaminamos rudeninės puokštelės.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos ir augalai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias apie augalus rudenį, įgis gebėjimų įvardinti rudens ženklus gamtoje.
- Tikslinė grupė – IUG/PUG ir pradinių klasių mokiniai (iki 20 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Atpažink augalo dalis
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su augalų dalimis. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose, kuriose bus apžiūrimi gyvi augalai, taip lengviau įsimenant augalų dalis, aptariant kiekvienos iš jų svarbą augalo vystymuisi. Jaunieji klausytojai bus skatinami domėtis augalų įvairove, formomis, pažinti augalus iš lapų, žiedų, vaisių ir kitų dalių. Ugdomas susidomėjimas gamta ir įvairovės joje vertinimas. Iš turimos herbarizuotų augalų dalių pavyzdžių kolekcijos bus galima susikurti ir pasigaminti knygos skirtuką ar atviruką, taip dar kartą įtvirtinant ekskursinės edukacijos metu įgytas žinias.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias apie augalus, įgis gebėjimų juos pažinti iš dalių, skirstyti į grupes.
- Tikslinė grupė – PUG ir pradinių klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Skautai kiekvienam
Edukacijos metu dalyviai bus mokomi skautiško išgyvenimo gamtoje pagrindų: kaip tinkamai pasiruošti žygiui ar iškylai, parinkti vietą laužui, kaip orientuotis gamtoje (su kompasu bei pagal natūralius gamtos objektus) kelionės metu bei pasiklydus, ieškoti geriamo vandens. Dalyviams bus demonstruojama, kaip praktiškai galima panaudoti įvairius buityje pasitaikančius daiktus žygio ar iškylos metu: pagalvės, lietpalčio iš šiukšlių maišo gaminimas, sulankstomo puodelio kavai ar arbatai iš popierinio pieno pakelio gaminimas, konteineriuko smulkiems daiktams iš 2 plastikinių butelių gaminimas, natūralaus vaško žvakės panaudojimas gaminant maistą ir kt. Mokiniai praktiškai susipažins su skirtingais ugnies užkūrimo būdais (naudojant degtukus, ugnies skeltuvą, bateriją), sužinos kaip tinkamai apsaugoti degtukus nuo drėgmės ir peršlapimo (naudojant nagų laką, vašką ir kt. priemones), praustis taupant vandenį. Dalyviai mokysis skautiškų mazgų, domėsis, kaip iš antrinių žaliavų lauko sąlygomis pasigaminti indus valgiui, jo ruošimui viryklę iš dviejų gaiviųjų gėrimų skardinių. Be to, susipažins su Lietuvos teritorijoje augančiais medžiais (bei kitais augalais), kuriuos galima panaudoti siekiant prasimaitinti.
- Naudojamos priemonės: Turistinė kuprinė, turistiniai batai, miegmaišis, peilis, kirvis, 8 mm storio virvė, parašiutų virvė (angl. paracord),impregnuoti degtukai, degtukai, ugnies skeltuvas, baterijos, nagų lakas, vatos pagalvėlės, karabinai, turistinis kilimėlis, kareiviškas kastuvėlis, kompasas, išgyvenimo rinkinys, šiukšlių maišai, įvairių dydžių tušti plastikiniai buteliai, tušti popieriniai pieno pakeliai, įvairių medžių žievių ir lapų pavyzdžiai, higieniniai paketai, žvakė, natūralaus vaško žvakė, gaiviųjų gėrimų skardinės.
- Laukiami rezultatai: Mokiniai įgis skautiško išgyvenimo gamtoje pradmenų. Išmoks iš virvės pasigaminti skautišką lelijėlę, kurią galės parsinešti namo.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Džiuginantį sodą kuriu pats: dauginu vegetatyviškai
Augalai nuostabūs tuo, kad juos galime padauginti įvairiomis dalimis: sėklomis, kero dalijimu, šaknų dalimis, svogūnais, gumbasvogūniais, stiebais, lapais, šakelėmis – auginiais. Kai kurie augalai (pavienės svogūnų ir paparčių rūšys) sugeba išauginti vegetatyvinius mažus augalėlius ir jie atsiskyrę nuo motininio augalo, patekę ant žemės, šaknijasi ir auga kaip atskiri augalai. Užsiėmimo metu dalyviai susipažins su edukaciniame šiltnamyje esančiais augalais ir jų rūšimis, padedami edukatoriaus aptars vegetatyvinius augalų dauginimo būdus bei apžvelgę edukatoriaus paruoštus dauginimo pavyzdžius įvardins, kokios augalų dalys tam tinkamos. Apžvelgę vegetatyviniam dauginimui reikalingas priemones bei pasigaminę tinkamo substrato, dalyviai patys bandys klonuoti augalus.
- Naudojamos priemonės: įvairių augalų sėklos, augalai ir jų dalys vegetatyviniam dauginimui (svogūnai, šakniagumbiai, auginiai, stiebo dalys, lapai). Reikalingos dauginimui priemonės: vazonėliai, daigyklos, substratai, agroperlitas, vandens įgėrio granulės, durpinės tabletes, dauginimo įrankiai ir kt. Visas priemones teikia Botanikos sodas.
- Laukiami rezultatai: edukacijos dalyviai pagilins botanines žinias, supratimą apie augalų dauginimo būdus ir sėklų įvairovę, sužinos kaip namuose padauginti augalus, išmoks vartoti su augalų biologija susijusius pagrindinius terminus. Mokysis pažinti, rūpintis ir prižiūrėti augalus.
- Tikslinė grupė – 4-8 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Rekomenduojama turėti darbui skirtas pirštines, vertėtų apsirengti paprastesniais drabužiais !
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse. Šaltuoju metų laiku patalpoje.
Džiuginantį sodą kuriu pats: sėju
Užsiėmimo metu mažieji dalyviai domėsis augalų dauginimo būdais. Dirbdami patys susipažins su augalų sėjai reikalingomis priemonėmis, išmoks pasigaminti sėjai reikalingą substratą, paprastu būdu nustatyti dirvožemio tipą. Eksperimentuodami dalyviai gilinsis į sėklų įvairovę, padidinimo stiklais tyrinės skirtingų sėklų paviršius ir aptars išvaizdą, ieškos atsakymo į klausimą – ar galime iš sėklos atpažinti augalą? Mažieji lankytojai padedami edukatoriaus išsiaiškins, kokių sąlygų reikia, kad augalo sėkla sudygtų ir sėkmingai augtų. Aptarę tolimesnius sėklų priežiūros etapus, pasėtus augalus vazonėliuose vaikai nešis namo, į mokyklą ar darželį ir toliau savarankiškai stebės daigų dygimą, seks ir stebės pokyčius.
- Naudojamos priemonės: Įvairių augalų sėklos, padidinamieji stiklai, vazonėliai, daigyklos, substratai, durpinės tabletes, sėjai reikalingi įrankiai. Visas priemones teikia Botanikos sodas. Rekomenduojama rinktis prastesnius drabužius ir nusiteikti išsitepti rankas !
- Laukiami pasiekimai: Edukacijos dalyviai pagilins žinias apie augalus ir jų vystymąsi, sėklų įvairovę, sužinos kaip namuose pasidauginti augalus, išmoks vartoti su augalų biologija susijusius pavavadinimus.
- Tikslinė grupė – IUG/PUG ir pradinių klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse. Šaltuoju metų laiku patalpoje.
Pasigamink žibintą
Edukacijos dalyviai išklausę pasakojimą apie šv. Martyną ir lapkričio 11-osios minėjimą, bus mokomi iš įvairių dydžių ir formų stiklainių pasigaminti žibintą – žvakidę. Dalyviai susipažins su antrinių žaliavų panaudojimo galimybėmis, tyrinės gamtinę medžiagą, jos panaudojimą žibinto dekoravimui. Edukacijos vadovas mokymų metu pademonstruos kelis skirtingus žibinto dekoravimo būdus. Dalyviai išmoks subtiliai panaudoti floristinius elementus: karoliukus, dekoratyviąją vielutę, juostelę ir kitus puošybos elementus. Gebės juos derinti su gamtine medžiaga.
- Naudojamos priemonės: įvairaus dydžio ir formų stiklainiai, gamtinė medžiaga (medžio šakelės, žievelės, kankorėžiai, džiovinti žoliniai augalai), sekatorius, žirklės, karšti ir šalti klijai, klijų pistoletas, karoliukai, vielutė, dekoratyvinės juostelės.
- Laukiami rezultatai: dalyviai edukacijos metu išmoks pritaikyti ir tinkamai panaudoti anksčiau buityje naudotą daiktą. Sužinos gamtinių medžiagų panaudojimo galimybes. Ugdys meniškas savybes. Pagamintą žibintą su žvakele galės parsinešti namo.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Papuošk namus pasidarytu vainiku
Edukacijos pradžioje išklausę švenčių ir apeigų vainiko simbolikos subtilybių, aptarę jo savitą vaidmenį lietuvių tautosakoje ir kasdienybėje, naudodami gamtinę medžiagą, dalyviai išmoks pasigaminti iki 15 cm skersmens vainiką* namams ar klasei pasipuošti. Edukatorius pademonstruos kelis vainiko karkaso gaminimo metodus naudojant įvairias gamtines medžiagas bei antrines žaliavas. Šiuos būdus dalyviai praktikuosis taikyti gamindami savo vainiką. Susirinkusieji išmoks skoningai naudoti floristinius puošybos elementus: dekoratyvines juosteles, karoliukus, dekoratyviąsias vielutės ir įgis darbo specialiais įrankiais patirties.
*Atsižvelgdami į metų laiką ir šventes mes siūlome pasigaminti šv. Velykų, Derliaus (rudens), Advento ar šv. Kalėdų vainikus.
- Naudojamos priemonės: gamtinės medžiagos (medžio šakelės, kankorėžiai, džiovinti žoliniai ir visžaliai augalai), sekatorius, žirklės, karšti ir šalti klijai, klijų pistoletas, karoliukai, vielutė, juostelės.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti šventinį vainiką, kūrybiškai naudoti gamtines medžiagas derinant jas su floristiniais elementasi. Edukacijos metu dalyviai ugdys meninius įgūdžius ir parsineš pačių sukurtus vainikus.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 5 klasės (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Verbelės – puokštelės
Edukacijos metu dalyviai išmoks pasigaminti verbelę-puokštelę (iki 15 cm dydžio) artėjančiai šv. Velykų šventei. Edukacijos vadovas papasakojęs verbos atsiradimo istoriją bei su ja susijusius senųjų lietuvių tikėjimus, parodys verbos rišimo metodą, supažindins su verbų raštų ir spalvų simbolika. Aptars ir paaiškins, kokia gamtinė medžiaga tinkamiausia verbų rišimui ir kaip jos pasiruošti. Ši verbelė-puokštelė yra verbos šiuolaikiška alternatyva ir gali būti naudojama kaip namų interjero dekoras ar dovana artimui.
- Naudojamos priemonės: gamtinės medžiagos (spygliuočių, lapuočių ir visžalių žolinių augalų šakelės, džiovinti žoliniai augalai), sekatorius, žirklės, siūlai, juostelės, floristinis tinklas, dekoratyvinis popierius, džiutas.
- Laukiami rezultatai: edukacijos dalyviai išmoks pasigaminti verbą, naudojant spygliuočių ir visžalių žolinių augalų šakeles bei džiovintus augalus. Edukacijos metu dalyviai ugdys meninius sugebėjimus, gebės suprasti velykinės verbos reikšmę, taip pat parsineš savo darytą verbos puokštelę į namus.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Pavasariniai paukštukai
Užsiėmimo pradžioje edukatorius primins mokiniams apie 40-ies paukščių dieną ir jos reikšme senovės lietuviams. Vesdamas sodu vadovas supažindins su sutiktais sparnuočiais, jų gyvenimu, aprodys inkilus ir lizdus. Grįžę į Botanikos salę dalyviai išmoks pasigaminti skirtingų dydžių ir formų paukštukus, kurie bus dekoruojami augalų sėklomis, surinktomis Botanikos sodo augalų kolekcijose. Pasigamintas paukštelis bus gražus kaip pavienis elementas bei galės būti naudojamas kaip puošybos elementas floristinėje kompozicijoje.
- Naudojamos priemonės: augalų sėklos, kartonas, medinis iešmelis, karšti ir šalti klijai, teptukas, klijų pistoletas, dekoratyvinės juostelės, sparnuočių plunksnos.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti ir išradingai dekoruoti paukštukus šv. Velykų šventei arba tiesiog kaip puošybos elementą floristinei kompozicijai puošti. Edukacijos metu dalyviai sužinos, kad augalų sėklas galima panaudoti ir kūrybiniams darbams.
- Tikslinė grupė – 1-5 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Kalėdinės eglutės dekoracijos
Edukacijos pradžioje mokiniai sužinos, kokiais žaisliukais nuo seno lietuviai puošė žaliaskares žiemos švenčių metu. Kartu su edukatoriumi apžiūrėję senuosius eglutės papuošimus mokiniai diskutuos, kaip ir kodėl žaisliukų išvaizda taip pasikeitė. Dalyviai išmoks pasigaminti dviejų formų kalėdines eglutės dekoracijas, kurios bus puošiamos augalų sėklomis ir kita gamtine medžiaga, surinkta Botanikos sode. Dekoracijos tiks ne tik žaliaskarės puošybai, bet papuoš floristinę kompoziciją ar virs šilta rankų dovana artimui.
- Naudojamos priemonės: augalų sėklos, džiovintos uogos, kankorėžiai ir kt. gamtinė medžiaga, kartonas, karšti ir šalti klijai, teptukas, klijų pistoletas, dekoratyvinės juostelės.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti Kalėdinės eglutės dekoracijas šv. Kalėdų šventei. Edukacijos metu dalyviai sužinos, kad augalų sėklas, džiovintas uogas galima panaudoti ir kūrybiniams darbams.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Velykinė floristinė kompozicija
Edukacijos metu dalyviai prisiminę šv. Velykų šventės papročius ir simboliką, išmoks pasigaminti velykinę floristinę kompoziciją iš žalių, besprogstančių sumedėjusių lapuočių medžių ir krūmų šakelių bei visžalių augalų, kurią papuoš gėlių žiedų akcentais, samanomis, dekoratyviniais kiaušiniais ar plunksnomis. Kompoziciją dalyviai kurs durpiniame puodelyje (apie 6 cm diametro), atliekant kompozicijos formavimą tam skirtoje floristinėje oazėje gyvoms gėlėms. Pasigaminta floristinė kompozicija Jus džiugins bei kels šventinę nuotaiką, puoš interjerą, praskaidrins pavasario laukimą.
- Naudojamos priemonės: gamtinės medžiagos (besprogstančių medžių ar krūmų šakelės, visžaliai augalai, pavasarinių gėlių žiedai, samanos), kiaušinio lukštai, durpinis puodelis, floristinė oazė gyviems augalams, sekatorius, žirklės, karšti klijai, klijų pistoletas, dekoratyvinės plunksnos ir juostelės bei kiti velykiniai puošybos elementai.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti floristinę kompoziciją šv. Velykų šventei. Išmoks kūrybiškai panaudoti gamtines medžiagas surinktas Botanikos sode ar randamas gamtoje. Edukacijos metu dalyviai ugdys meninius sugebėjimus, gebės suprasti floristinės kompozicijos sąvoką, taip pat parsineš į namus pačių sukurtas kompozicijas.
- Tikslinė grupė – 5-12 klasės (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Trukmė - 90 min:
Gyvų augalų puokštės rišimas spiralės arba meniniu būdu
Edukacijos metu dalyviai išmoks surišti puokštę iš gyvų, Botanikos sode užaugintų augalų. Edukacijos vadovas parodys, kaip paruošti augalus puokštės rišimui ir, kaip suderinus spalvas surišti pačią puokštę pasirinktu spiralės arba meniniu būdu. Surišta puokštė bus originali ir gamtiška, ja galėsite papuošti savo namų interjerą ar nustebinti draugą.
- Naudojamos priemonės: įvairių rūšių gyvi augalai (pagal žydėjimo laiką, sezoną), žalios šakelės ir lapai, sekatorius, floristinis peilis, rafija, šilkinė juostelė.
- Laukiami pasiekimai: dalyviai susipažins su augalais, jų rūšimis ir pavadinimais, išmoks tinkamai paruošti augalus puokštės rišimui ir susikomponuoti gyvų gėlių puokštę.
- Tikslinė grupė – suaugusieji (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 90 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse arba salėje. (Puokščių rišimo edukacija vykdoma birželio 1 d. - spalio 31 d.)
Vainikų gamyba (Velykoms, Joninėms, rudeniui (derliaus), Adventui arba šv.Kalėdoms
Edukacijos metu dalyviai iš gamtinės medžiagos išmoks pasigamtini iki 30 cm skersmens vainiką interjerui ar eksterjerui puošti. Edukacijos vadovas parodys kelis vainiko karkaso gamybos metodus naudojant įvairias antrines žaliavas bei gamtines medžiagas. Šiuos būdus dalyviai praktikuosis taikyti savo vainiko karkaso gamybai. Dalyviai išmoks skoningai derinti ir naudoti floristinius puošybos elementus: dekoratyvines juosteles, karoliukus, dekoratyvias vielutes.
- Naudojamos priemonės: gamtinės medžiagos (medžio šakelės, kankorėžiai, džiovinti žoliniai augalai), sekatorius, žirklės, karšti ir šalti klijai, klijų pistoletas, karoliukai, vielutė, juostelės.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pasigaminti vainiką namų puošybai. Išmoks kūrybiškai naudoti gamtines medžiagas bei derinti jas su floristiniai elementais. Edukacijos metu dalyviai ugdys meniškas savybes ir parsineš pačių sukurtus vainikus.
- Tikslinė grupė – suaugusieji (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 90 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Tradicinis vaško žvakių liejimas
Edukacijos metu dalyviai susipažins su vienais seniausių bitininkystės ir žvakininkystės amatais. Sužinos, kokios šių amatų paslaptys keliaudavo lūpomis iš kartos į kartą. Kokia gi tikroji žodžio bičiulis kilmė ir iš kur atsiranda medumi kvepiantis vaškas. Pasitelkę ištvermę ir susikaupimą susėdę magišku ratu ir mėgaudamiesi raminančiais natūralaus vaško kvapais tradiciniu būdu kiekvienas nusilies savo žvakelę. Edukatoriaus pasakojimas padės susipažinti su senovės lietuvių žvakių simbolika tradicinių švenčių ir apeigų metu. Dalyviai bus skatinami pasidalinti savo ir artimųjų prisiminimais apie apeiginių žvakių vaidmenį kasdieniame lietuvio gyvenime.
- Naudojamos priemonės: natūralus bičių vaškas, natūrali lino dagtis.
- Laukiami rezultatai: edukacijos dalyviai išmoks lieti vaško žvakę tradiciniu būdu. Susipažins su senovės lietuvių žvakių simbolika, vyravusias tradicinių švenčių ir apeigų metu.
- Tikslinė grupė: suaugusieji (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 90 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje, Žolininko namelis.
Botanikos sodo augalų verbos
Edukacijos metu dalyviai išmoks pasigaminti iki 30 cm ilgio sferinės formos verbą, kuriai naudos gamtinę medžiagą iš Botanikos sode užaugintų augalų. Edukacijos vadovas parodys verbos rišimo metodą, paaiškins, kokie augalai geriausiai tinka jų rišimui bei kaip juos paruošti, nes norint padaryti dailią verbą, reikia išmokti derinti spalvas, jausti formą bei proporcijas. Edukacinio užsiėmimo metu dalyviai ne tik išmoks verbos rišimo technologinių sprendimų, bet susipažins su verbomis kaip floristiniais meno kūriniais, suvenyrais ar dovana.
- Naudojamos priemonės: gamtinės medžiagos (spygliuočių, lapuočių ir visžalių žolinių augalų šakelės, džiovinti žoliniai augalai), sekatorius, žirklės, siūlai, dekoratyvinės juostelės ir floristinis tinklas.
- Laukiami rezultatai: edukacijos dalyviai išmoks pasigaminti verbą, naudodami spygliuočių, lapuočių ir visžalių žolinių augalų šakeles bei džiovintus augalus. Edukacijos metu dalyviai ugdys meninius gebėjimus, supras velykinės verbos reikšmę, taip pat parsineš savo darytą verbą į namus, kuri galbūt taps dovana artimui ar draugui.
- Tikslinė grupė: suaugusieji (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 90 min.
- Vieta – Botanikos sodo salėje.
Edukacijos, kurių metu rankdarbiai negaminami (sąrašas B):
Augalų detektyvas
Tai aktyvus kolektyvinio susitelkimo reikalaujantis ir rungtyniauti skatinantis edukacinis žaidimas, skirtas supažindinti mokinius su mus supančios gamtos įvairove vaizdžiai pristatant žolinius augalus, krūmus ir medžius. Moksleiviai užsiėmimo metu pasisems ne tik botaninių, istorinių žinių, bet ir patyriminėje veikloje pažins botanikos sodo augalų įvairovę bei įtvirtins išgirstas žinias. Mokiniai praplės savo kultūrinį akiratį pažindami ne tik mūsų protėvių puoselėtus augalus, išgirs jų simboliką, bet išvys ir išskirtinių savybių turinčių augalų iš skirtingų pasaulio kraštų.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sodo erdvės, augalų kolekcijos.
- Laukiami rezultatai: mokiniai susipažins su botanikos sodu, įsidėmės ir išmoks atpažinti kai kuriuos augalus, įgis žinių apie augalų fiziologiją, jų dauginimąsi ir kitas savybes bei sužinos apie skirtingų ekologinių grupių augalų įvairovę lyginant pasaulio regionų ir Lietuvos augmeniją.
- Tikslinė grupė – 1-12 klasių mokiniai (iki 30 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse augalų vegetacijos metu.
Kamaniaus edukacija-ekskursija vaikams
Tai aktyvi pastabumą ir atmintį lavinanti ekskursija su edukaciniais elementais, skirta susipažinti mokinius su Botanikos sodu ir jo augalų įvairove vaizdžiai pristatant žolinius augalus, krūmus ir medžius. Moksleiviai užsiėmimo metu ne tik pasisems istorinių Botanikos sodo atsiradimo žinių, supras skirtumus tarp paprasto privataus ir Botanikos sodo, suvoks jo svarbą ir visuomenei teikiamą naudą, bet ir patyriminėje veikloje susipažinę su augalais, pateiktuose žaisminguose užduočių lapuose įtvirtins išgirstas žinias.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sodo erdvės, augalų kolekcijos, užduočių lapai.
- Laukiami rezultatai: mokiniai susipažins su botanikos sodo istorija, įsidėmės ir išmoks atpažinti kai kuriuos augalus, įgis žinių apie augalų fiziologiją, jų dauginimąsi ir kitas savybes bei sužinos apie skirtingų ekologinių grupių augalų įvairovę lyginant pasaulio regionų ir Lietuvos augmeniją.
- Tikslinė grupė – 1-5 klasių mokiniai (iki 30 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse augalų vegetacijos metu.
Sėklelės kelionė
Veiklos dalyviai kartu su edukatoriumi lanko Augalų sistematikos ir geografijos bei Kalninių augalų skyrius ieškodami sėklų pavyzdžių. Veiklos vedėjas stabteldamas prie lysvių su pavyzdžiais pasakoja apie įvairiausius sėklų prisitaikymus plisti aplinkoje, kuriuos pastarosios išvystė per tūkstančius ar net milijonus metų trukusios natūralios atrankos. Akcentuojami bendri kiekvienos sėklų grupės bruožai pagal prisitaikymą plisti vandeniu, vėju, su gyvūnai ir kt. Mokiniai skatinami sėklų pavydžių ieškoti patys lysvėse. Botanikos sodo salėje dalyviai padidinamaisiais stiklais apžiūri sugrupuotus sėklų pavyzdžius, o pavienes sėklas ir stereomikroskopu, užduoda klausimų, pildo užduočių lapus. Veiklos vedėjas pasakoja augalų išgyvenimo strategijas ir su tuo susijusius brandinamų sėklų kiekius bei įgimtas sąsajas su kai kuriais gyvūnais. Dalyviai atlieka sėklų grupavimo užduotis.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode užaugintų bei iš svetur parvežtų sėklų kolekcijos, herbariumai, stereomikroskopas. Botanikos sodo aplinka kaip mokymosi ir žinių pasitikrinimo vieta – lankomos „stotelės“, su augalų žiedais ir sėklomis.
- Laukiami rezultatai: po veiklos vaikai geriau supranta sėklų įvairovės prasmę, žino pagrindinius augalų prisitaikymus išplatinti sėklas, vertina glaudų ryšį tarp augalų ir gyvūnų evoliucijos ir gamtosaugos kontekstuose.
- Tikslinė grupė – 1-5 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse, salėje.
Vaisiai ir sėklos
Veiklos dalyviams pristatomi surinkti vaisiai, sugrupuoti sėklų pavyzdžiai. Edukatorius pateikdamas realius pavyzdžius supažindina mokinius su vaisiaus susidarymo procesu, sandara. Aiškina vaisių klasifikaciją pagal kilmę, apyvaisio konsistenciją. Atlikdamas sultingųjų vaisių pjūvius demonstruoja apyvaisio sluoksnius. Pasakoja apie įvairiausius sėklų prisitaikymus plisti aplinkoje, kuriuos pastarosios išvystė per tūkstančius ar net milijonus metų trukusios natūralios atrankos. Akcentuojami kiekvienos sėklų grupės bendri bruožai pagal prisitaikymą plisti vandeniu, vėju, su gyvūnais ir kt. Veiklos vedėjas pasakoja augalų išgyvenimo strategijas ir su tuo susijusius brandinamų sėklų kiekius bei įgimtas mutualistines sąsajas su kai kuriais gyvūnais. Dalyviai apžiūri sėklas stereomikroskopais, atlieka vaisų ir sėklų klasifikacijos pažinimo užduotis. Botanikos sodo aplinka naudojama kaip mokymosi ir žinių pasitikrinimo vieta – lankomos „stotelės“, apžiūrint augalų žiedus, sėklas, vaisius.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode užaugintų bei iš svetur parvežtų sėklų ir vaisių kolekcijos, herbariumai, stereomikroskopas.
- Laukiami rezultatai: po veiklos vaikai geriau supranta vaisių ir sėklų įvairovės prasmę, žino pagrindinius augalų prisitaikymus išplatinti sėklas, vertina glaudų ryšį tarp augalų ir gyvūnų evoliucijos ir gamtosaugos kontekstuose.
- Tikslinė grupė – 7-8 klasių mokiniai (iki 15 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse, salėje.
Augalų sistemos pažinimo kelias
Augalų sistematikos ir geografijos skyriuje, kuriame auginama virš 900 augalų rūšių, mokiniai perpras jų išdėstymo tvarką. Edukacijos vadovas, naudodamas pavyzdžius (gyvus – vasarą, o džiovintus – žiemą) sudarys sąlygas apžiūrėti ir įsiminti augalų dalis, kurios yra svarbiausios norint augalus suskirstyti į šeimas. Vyksta diskusija, „minčių lietus", klausimų-atsakymų sesijos augalų sistematikos temomis. Edukacijos dalyviai, veikdami savarankiškai ir grupėse, pasitikrins žinias ir įgytus gebėjimus teisingai priskirti augalą augalų skyriui, šeimai, genčiai. Veikla vykdoma augalų vegetacijos metu.
- Naudojamos priemonės: kortelės su apibendrinta informacija apie svarbiausias augalų šeimas, herbariumai (žiemą).
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks skirstyti augalas pagal šeimas ir žinos augalų dalis, kurioms verta skirti daugiausiai dėmesio. Mokiniai dirbdami pavieniui ir grupėse tobulins komandinio darbo įgūdžius, o svarbiausia – bus geriau pasiruošę biologijos egzaminui.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 9 klasės (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 45-60 min.
- Vieta – Botanikos sodo Augalų sistematikos ir geografijos skyrius (nuo spalio mėn. 1 d. iki birželio mėn. 1 d. - salėje).
Būk augalijos tyrėju
Tai praktinis mokymasis įvertinti augalų gausumą ir padengimą transektų ir kvadrantų metodais, kuriuos naudoja augalijos tyrinėtojai. Dalyviai ne tik sužinos, kaip šiuos metodus taikyti, bet ir patobulins dažniausiai aptinkamų augalų pažinimo gebėjimus. Po metodų pristatymo dalyviai dirbs mažomis komandomis konsultuodamiesi su edukacinio užsiėmimo vedėju. Atliktas komandinis darbas bus pristatomas ir aptariamas.
- Naudojamos priemonės: virvė, kuoliukai, Braun-Blanquet augalų gausumo ir padengimo vertinimo skalės, formos duomenims išsaugoti. Veikla vykdoma augalų vegetacijos metu.
- Laukiami rezultatai: dalyviai įgis augalijos sudėties nustatymo patirties, pagilins augalų pažinimo gebėjimus, kuriuos galės taikyti tiriamiesiems darbams mokykloje.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 8 klasės (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Vaistiniai augalai iš gamtos
Edukacijos metu dalyviai susipažins su vaistiniais Lietuvos augalais, vaistine augaline žaliava, jos rinkimu ir ruošimu: rinkimu, džiovinimu ir laikymo sąlygomis, sužinos nuo seno vertinamas jų vaistines savybes. Dalyviai, vadovaujant sodo darbuotojui, rinks vaistinę augalinę žaliavą ir paruoš ją džiovinimui – rūšiuos, pašalins priemaišas, džiovins konsultuodamiesi ir sulaukdami patarimų. Užsiėmimai vyksta tik vasarą.
- Naudojamos priemonės: sekatoriai, įrankis šaknims rauti, džiovinimo spinta.
- Laukiami rezultatai: dalyviai išmoks pažinti kai kuriuos Lietuvos gamtinėje aplinkoje augančius vaistinius augalus, sužinos nuo seno vertinamas jų savybes. Išmoks paruošti vaistinius augalus džiovinimui ir laikymui. Dalyviai patirs teigiamų emocijų, pajaus liaudies išmintį ir pakvėpuos grynu oru rekreacinėje Botanikos sodo aplinkoje. Veikla vykdoma augalų vegetacijos metu.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 5 klasės (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 60 min.
- Vieta – Botanikos sodo patalpose ir Lietuvos floros skyriuje.
Pažintis su augalų lapais
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su augalų lapais. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose, kuriose bus apžiūrimi gyvi augalai, taip lengviau įsimenant lapų įvairovę, aptariant šios augalo dalies svarbą viso augalo vystymuisi. Jaunieji klausytojai bus skatinami domėtis augalų įvairove, formomis, pažinti augalus iš lapų. Ugdomas susidomėjimas gamta ir įvairovės joje vertinimas.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias apie augalų lapus ir augalus apskritai, įgis gebėjimų juos pažinti iš dalių.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 7 klasės (iki 12 asmenų).
- Trukmė - 45 min.
- Vieta - Botanikos sodas ir jo lauko erdvės.
Žiedai ir žiedynai
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su augalų žiedais ir žiedynais. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose, kuriose bus apžiūrimi gyvi augalai, taip lengviau įsimenant žiedo sandarą, žiedynų įvairovę, aptariant šios augalo dalies svarbą viso augalo vystymuisi. Jaunieji klausytojai bus skatinami domėtis augalų įvairove, formomis, pažinti augalus iš žiedų ir žiedynų. Ugdomas susidomėjimas gamta ir įvairovės joje vertinimas.
- Naudojamos priemonės: Botanikos sode augančių augalų kolekcijos.
- Laukiami rezultatai: dalyviai pasitikrins ir pagilins žinias apie augalų žiedus ir žiedynus, įgis gebėjimų augalus pažinti iš dalių.
- Tikslinė grupė – mokiniai nuo 7 klasės (iki 12 asmenų).
- Trukmė – 45 min.
- Vieta – Botanikos sodo lauko erdvėse.
Edukacijos pagal
Kultūros krepšelį
Augalai ir kvapai
Ši edukacija, tai kelionė į primirštą kvapų pasaulį, kurios metu susipažinsite su botanikos sodu ir kvapiaisiais augalais. Užsiėmimo metu aplankysime net atokiausias Botanikos sodo kerteles, išžvalgysime augalų kolekcijas ieškodami kvapniųjų augalų. Edukacijos vadovas prie aukuro įkūręs ugnį savo pasakojimu, apie kvapų atsiradimą smilkant, nukels į senųjų civilizacijų laikus, viduramžius, baroką. Kartu papasakos ir apie senųjų lietuvių tradicijas apeigose naudojant kvapiųjų augalų bei gintaro smilkymą. Susipažinę su kvapų istorija siekiančia seniausius laikus, edukacijos dalyviai leidžiasi į kvapniųjų augalų paieškas sode. Patyriminėje veikloje uosto, analizuoja, pasižymi, augalus ir jų kvapus, mokosi kritiškai vertinti kylančius su kvapais susijusius jausmus. Stebi, kaip veikia paslaptingasis alembikas padedantis išgauti kvapniuosius augalų vandenis ir eterinius aliejus. Maršruto pabaigoje sugrįžę prie degančio aukuro darkart uosime smilkstančių augalų kvapus, eterinių aliejų pavyzdžius.
(Edukacija vykdoma augalų vegetacijos metu.)
1-12 kl. mokiniams. Paslaugos kaina asmeniui - 3 Eur
Augalų paslaptys puokštelėje
Užsiėmimo metu dalyvių grupė susipažins su žydinčiu Botanikos sodu. Edukacija vyks netradicinėje klasėje – Botanikos sodo augalų kolekcijose. Mokiniai bus kviečiami diskutuoti apie augalų pasaulį bei jo sezoninę kaitą, augalų svarbą žmonijai (maistas, vaistas, pastogė, rūbas). Aiškinsimės, kokias augalo dalis mokiniai jau pažįsta, kuo jos reikšmingos. Mažieji tyrinėtojai lies, klausys, uos, gėrėsis, o gal ir ragaus, kad pažintų augalų pasaulį. Edukacija baigsis kūrybine-terapine veikla, kurioje bus gaminamos tuo metų žydinčių augalų puokštelės.
(Edukacija vykdoma augalų vegetacijos metu.)
1-8 kl. mokiniams. Paslaugos kaina asmeniui - 4 Eur
Augalų detektyvas
Tai aktyvus kolektyvinio susitelkimo reikalaujantis ir rungtyniauti skatinantis edukacinis žaidimas, skirtas supažindinti mokinius su mus supančios gamtos įvairove vaizdžiai pristatant žolinius augalus, krūmus ir medžius. Moksleiviai užsiėmimo metu pasisems ne tik botaninių, istorinių žinių, bet ir patyriminėje veikloje pažins botanikos sodo augalų įvairovę bei įtvirtins išgirstas žinias. Mokiniai praplės savo kultūrinį akiratį pažindami ne tik mūsų protėvių puoselėtus augalus, išgirs jų simboliką, bet išvys ir išskirtinių savybių turinčių augalų iš skirtingų pasaulio kraštų.
5-10 kl. mokiniams. Paslaugos kaina asmeniui - 3 Eur
Sodo seklys
Tai aktyvus kolektyvinio susitelkimo reikalaujantis ir rungtyniauti skatinantis edukacinis žaidimas, skirtas supažindinti mokinius su mus supančios gamtos įvairove vaizdžiai pristatant žolinius augalus, krūmus ir medžius. Mažieji sekliai užsiėmimo metu pasisems ne tik botaninių, istorinių žinių, bet ir patyriminėje veikloje pažins botanikos sodo augalų įvairovę, ieškos čia gyvenančių gyvūnų bei įtvirtins išgirstas žinias. Mokiniai praplės savo kultūrinį akiratį pažindami ne tik mūsų protėvių puoselėtus augalus, išgirs jų simboliką, bet išvys ir išskirtinių savybių turinčių augalų iš skirtingų pasaulio kraštų.
1-4 kl. mokiniams. Paslaugos kaina asmeniui - 3 Eur
Šventinis vainikas
Edukacijos metu dalyviai iš gamtinės medžiagos išmoks pasigamtini iki 20 cm skersmens vainiką interjerui ar eksterjerui puošti. Edukacijos vadovas parodys kelis vainiko karkaso gamybos metodus naudojant įvairias antrines žaliavas bei gamtines medžiagas. Mokiniai bus skatinami diskutuoti, kaip tinkamai surinkti ir paruošti gamtinę medžiagą. Kaip vėliau ją saugoti kūrybiniams darbams naudoti. Diskutuos, kokios gamtinės medžiagos nėra renkamos ir kodėl. Dalyviai išmoks gamtinę medžiagą skoningai derinti su floristiniais puošybos elementais: dekoratyvinėmis juostelėmis, karoliukais ir kt.
5-10 kl. mokiniams. Paslaugos kaina asmeniui - 5 Eur
Edukacijos pagal
Kultūros pasą
Neatskleistos augalų istorijos (4 Eur/asm. 3-6 kl.)
Tradicinis vaško žvakių liejimas (11 Eur/asm. 6-12 kl.)
***
Registruojamos tik grupės, pavieniai asmenys prie jiems organizuojamų edukacijų gali prisijungti nustatytu laiku, kuris skelbiamas mūsų facebook paskyroje.
Reikalinga išankstinė registracija tel.: +370 659 93747 arba el. paštu.: Kultūros paso edukacijos registruojamos savitarnos sistemoje adresu: https://www.kulturospasas.lt/
Edukacijos vedamos:
I-IV nuo 8:30 iki 16:00
V nuo 8:30 iki 15:00
VI-VII nevykdomos (išskyrus nemokamas edukacijas, Botanikos sodo švenčių metu)