Inkliuzinio ugdymo bei specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo inovacijos
Darbo tikslas – tirti vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių identifikavimo ir tenkinimo procesus, specialiosios pedagoginės ir logopedinės pagalbos kokybę.
Užduotis:
- Atlikti inkliuzinio/ įtraukiojo ugdymo procesų Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose vertinimą.
- Atlikti specialiosios pedagoginės, logopedinės ir psichologinės pagalbos teikimo procesų ir jų kokybės vertinimas.
- Vykdyti visuomenės gerovei svarbių inkliuzinio/ įtraukiojo ugdymo vertybių ugdymo mokyklų bendruomenėse bei specialiųjų pedagogų ir logopedų universitetinio ugdymo tyrimus.
Vadovė – doc. dr. Renata Geležinienė.
Nariai: doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, doc. dr. Margarita Jurevičienė, doc. dr. Irena Kaffemanienė, asis. dr. Rita Kantanavičiūtė-Petružė, asist. dr. Regina Karvelienė, doc. dr. Ieva Kuginytė-Arlauskienė (Vakarų Norvegijos taikomųjų mokslų universitetas, Stord), doc. dr. Rolandas Paulauskas, doc. dr. Laima Tomėnienė, vyresn. lekt. dr. Ilona Gedminienė, asist. dr. Simona Daniutė, dr. Simas Garbenis, tyrėja Živilė Kulėšė, dokt. Mona Paula Kumžaitė, dokt. Ugnė Žilytė.
Darbo tikslas – tiriami negalios ir nepalankiose situacijose esančių asmenų socialiniai įgūdžiai, psichosocialinio atsparumo, profesinio rengimo, įgalinimo, socialinio dalyvavimo iššūkiai ir galimybės.
Užduotis:
- Atlikti socialinės gerovės srityje dirbančių bei švietimo pagalbos specialistų streso raiškos vertinimą
- Parengti psichosocialinės, socialinio darbo ir socialinio ugdymo(si) inovacijas modelius.
Vadovas – doc. dr. Darius Gerulaitis.
Nariai: prof. dr. Liuda Radzevičienė, doc. dr. Daiva Alifanovienė, dr. Aistė Batūraitė-Bunka, doc. dr. Albina Kepalaitė, doc. dr. Asta Vaitkevičienė, doc. dr. Kristina Rūdytė, tyrėja lekt. Odeta Šapelytė.
ŠVIETIMO IR UGDYMO(SI) PROCESAI
Darbo tikslas – vykdyti tyrimus vaikų ir suaugusiųjų formaliojo, neformaliojo švietimo ir ugdymo(si) procesų kontekstuose.
Užduotis:
Mokymo ir mokymosi tematikos tyrimai:
- ištirti 10-ies Europos šalių informatikos mokymo ir mokymosi situaciją, pateikiant rekomendacijas Europos Komisijai dėl informatikos mokymo tobulinimo;
- ištirti vaikų ankstyvuosius matematinius gebėjimus; ištirti mokinių mokymosi įsivertinimo situaciją savivaldžiam mokymuisi.
Mokytojų ugdymo/rengimo tematikos tyrimai:
- vykdyti tyrimus, mokytojų ugdymo ir rengimo kontekstuose (atsparumas, dalyvavimas pokyčiuose, profesinis identitetas ir pan.);
- vykdyti mokytojų profesinio tobulėjimo ir augimo kontekstualizuotoje aplinkoje;
- atlikti sisteminę literatūros analizę, identifikuojant reflektyvios praktikos strategijas, rengiant sporto ir fizinio ugdymo pedagogų (bendradarbiaujant su Ispanijos ir Korėjos mokslininkais);
- įvertinti pedagoginio personalo mentorystės įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose situaciją;
- analizuoti sporto ir fizinio ugdymo pedagogų kompetencijų ir taikomų pratybų metodų poveikį ugdytinių motyvacijai sportuoti; atlikti sporto ir fizinio ugdymo specialistų rengimo modelių teorinę analizę, modeliuojant jų praktinį taikymą;
- analizuoti probleminio mokymosi taikymo patirtį, rengiant pedagogus, organizuojant studijų procesą.
Kita:
- dalyvauti vykdant tarptautinį tyrimą „Akademinio jaunimo iššūkiai darbo rinkoje“ (vykdytojas Krokuvos Nacionalinės švietimo komisijos universitetas (Lenkija), https://izss.uken.krakow.pl/mlodziez-akademicka-wobec-wyzwan-rynku-pracy/)
Vadovas – prof. dr. Remigijus Bubnys.
Nariai: prof. dr. Renata Bilbokaitė, prof. dr. Aušra Kazlauskienė, doc. dr. Lauras Grajauskas, doc. dr. Ramutė Gaučaitė, doc. dr. Jurgita Lenkauskaitė, lekt. dr. Darius Masiliauskas, doc. dr. Erika Masiliauskienė, lekt. Danguolė Razmaitė, lekt. Elena Šmitienė, dokt. Asta Vaičiūnienė, dokt. Loreta Zavadskienė.
Vaikystės fenomenų studijos ir tyrimai
Darbo tikslas – vykdyti vaikystės fenomenų tyrimus iš vaiko ir suaugusiojo perspektyvos.
Užduotis:
- Tirti vaikų metaforinio mąstymo ir žaidybinės veiklos raiškos ir ugdymo aspektus.
- Tirti mokinių socialinės, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencijos ugdymąsi bendrojo ugdymo mokyklose.
- Tirti ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo gebėjimų ugdymą žaidimais ir daile.
- Nagrinėti pedagogų ir tėvų sąveiką, įgalinančią plėtoti vaiko ugdymą(si); pilietiškumo raiškos vaikų ugdymo procese prielaidas; pedagogų profesinio tobulinimosi tendencijas ir plėtros galimybes.
Vykdomų tyrimų tematikos:
- Žaidimais grįsto mokymosi raiška ikimokyklinėje grupėje.
- Pilietiškumo raiškos tyrimai.
- Pedagogų, siekiančių papildomų kompetencijų, mokymosi poreikiai, motyvaciniai veiksniai, sąlygos, perspektyvos.
Vadovė – prof. dr. Daiva Malinauskienė.
Nariai: doc. dr. Nijolė Bražienė, doc. dr. Erika Masiliauskienė, doc. dr. Asta Vaitkevičienė, doc. dr. Rima Bakutytė, asist. dr. Asta Širiakovienė, asist. dr. Skaistė Kovienė, dr. Goda Stonkuvienė, dokt. Inesa Vietienė, dokt. Vaida Padgurskytė, dokt. Alma Laužonytė.
Darbo tikslas – plėtoti konceptualiuosius tarpdisciplinine metodologija grindžiamus meninio ugdymo tyrimus, analizuoti kultūrinės edukacijos aktualijas, identifikuoti meninio ugdymo problemas, modeliuoti jų sprendimo būdus.
Užduotis:
Atlikti tarpdisciplininiu požiūriu grindžiamus meninio ugdymo tyrimus nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu:
- analizuoti kultūrinės edukacijos aktualijas;
- identifikuoti įvairaus pobūdžio meninio ugdymo problemas, modeliuoti jų sprendimo būdus;
- skleisti mokslinę-metodinę patirtį, derinant tradicines ir moderniąsias technologijas; modeliuoti inovatyvų meninio ugdymo turinį;
- plėtoti įtraukiojo ugdymo idėjomis grindžiamą meninio ugdymo sistemą;
- skatinti kultūrinę edukaciją mokslinės ir atlikėjiškos (koncertinės) veiklos formomis, vykdyti projektinę veiklą.
Vadovė – prof. dr. Diana Strakšienė.
Nariai: doc. dr. Edita Musneckienė, lekt. Angelė Kavaliauskienė, lekt. dr. Aušra Kardašienė, lekt. Simona Žalytė-Linkuvienė, dokt. Marius Šinkūnas, dokt. Klaidas Kauneckas.
Menininkai (muzika): doc. Birutė Janonienė, doc. Gediminas Ramanauskas, doc. Gediminas Dapkevičius, lekt. Jūratė Deveikytė, lekt. Laura Remeikienė.
Darbo tikslas – vykdyti įvairių švietimo pokyčių siekiant tvaraus švietimo ir švietimo tvarumo tyrimus bei didaktikos tyrimus orientuotus į tvaraus švietimo ir dalykinį kontekstą.
Užduotis:
Didaktikos tyrimai:
- Parengti tyrimais grįstas didaktikos temas, susijusias su švietimo tvarumu ir gamtamoksliniu ugdymu - gyvąja gamta ir jos reiškiniais bendradarbiaujant su STEAM centru ir Botanikos sodu.
- Parengti metodines priemones studentams ir pedagogams praktikams plėtoti savo didaktines kompetencijas bei užtikrinti profesionalią tyrimais grįstą metodinę pagalbą gerinant ugdymo turinį, vaiko pasiekimus bei pažangą nacionaliniu lygiu.
Globalaus ir Tvaraus švietimo tyrimai:
- Konceptualizuoti Tvaraus švietimo dedamųjų dalis tarptautinio tyrimo kontekste.
- Įgyvendinti tarptautinį tyrimą palyginamąjį su Latvijos ir Lenkijos kolegomis tvaraus švietimo kontekste.
Vadovė – prof. dr. Renata Bilbokaitė.
Nariai: doc. dr. Violeta Šlekienė, lekt. dr. Aušra Kardašienė, doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, doc. dr. Kristina Rūdytė, lekt. dr. Martynas Kazlauskas (RPI), lekt. Ingrida Donielienė, dokt. Loreta Venslavičienė.