Mokslo žurnalai
Acta humanitarica academiae Saulensis
Acta humanitarica academiae Saulensis – VU Šiaulių akademijos tęstinis mokslo darbų leidinys, kuriame publikuojami darbai iš kalbotyros, literatūrologijos, istorijos, filosofijos, etnologijos ir kitų humanitarinių mokslų krypčių. Straipsniai spausdinami lietuvių, anglų, rusų kalbomis. Straipsniai recenzuojami redaktorių kolegijos narių arba kolegijos paskirtų recenzentų. Leidinio redaktorių kolegiją sudaro Lietuvos ir užsienio mokslo institucijų mokslininkai. Leidinys atviras gyvai mokslinei diskusijai ir intelektualinei minties raidai.
ISSN 1822-7309 (Print)
ISSN 2424-3388 (Online)
Duomenų bazės:
- MLA International Bibliography
- Index Copernicus
- EBSCO Humanities Source Ultimate
Žurnalo numeriai:
Vyriausioji redaktorė
Doc. dr. REGINA KVAŠYTĖ, (filologija), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Jaunųjų mokslininkų darbai
Leidinio Jaunųjų mokslininkų darbai / Journal of Young Scientists tikslas – skatinti jaunųjų mokslininkų kūrybinę veiklą, sudarant galimybes skleisti savo mokslinėms idėjoms, paremtoms tyrimais, stebėjimais, eksperimentais tyrimų duomenų interpretacijomis. Straipsnių autoriai šio žurnalo puslapiuose gali diskutuoti aktualiais mokslinio darbo klausimais, keistis nuomonėmis apie savo ir kolegų tyrimų reikšmingumą regionui, valstybei.
Specialusis ugdymas
Specialusis ugdymas / Special Education yra tarptautinis leidinys, siekiantis papildyti mokslinius bei praktinius neįgaliųjų ugdymo bei socialinio dalyvavimo resursus. Čia kuriamas mokslininkų ir praktikų, dirbančių su negalę turinčiais žmonėmis įvairiausiose srityse ir aplinkose, forumas. Žurnalas atlieka ir mokslinės komunikacijos misiją: jis jungia Baltijos bei kitų šalių mokslininkus ir praktikus, dirbančius neįgaliųjų ugdymo ir socialinio dalyvavimo srityje. Žurnale spausdinami ekspertų teigiamai įvertinti straipsniai, kuriuose pristatomi teorinės minties, empirinių tyrimų, ugdomosios ir socialinės intervencijos praktinės patirties analizės rezultatai.
Žurnalas siekia būti multidisciplininis, yra atviras edukacinėms, psichologinėms, sociologinėms, medicininėms, vadybinėms, politinėms ir kt. negalės analizės tradicijoms. Be to, žurnalas siekia būti novatoriškas, publikuoti tik naujausius mokslinės minties ir empirinės praktinės veiklos pasiekimus bei originalius straipsnius. Žurnale straipsniai gali būti spausdinami lietuvių, anglų kalbomis, pateikiant išplėstines santraukas anglų / lietuvių kalba.
Žurnalas spausdina aukštos kokybės darbus, analizuojančius įvairių negalių ir specialiųjų poreikių turinčių asmenų edukacines, socialines, psichosocialines ir kt. situacijas. Situacijos analizė turėtų būti grindžiama naujausiomis socialinėmis politinėmis nuostatomis bei dokumentais. Priimtini tik nepriekaištingi etikos aspektu straipsniai, kuriuose nėra jokių negalę turinčių asmenų diskriminacijos požymių (nuostatų, teiginių, terminų ir pan.).
Social Welfare Interdisciplinary Approach
Social Welfare Interdisciplinary Approach. Jau ne vienerius metus VU Šiaulių akademija ir Ukrainos Atviras tarptautinis žmogiškosios plėtros universitetas „Ukraina“ bendradarbiauja skatindami asmenų, turinčių negalę socialinį dalyvavimą. Abu universitetai realiu instituciniu pavyzdžiu siekia, kad asmenims su negalia, būtų sudarytos visos sąlygos studijuoti jų universitetuose, taip sudarant realias prielaidas tolesnei visuomeninei integracijai. Šis bendras tikslas ir yra esminė abu universitetus vienijanti vertybė. Kitą bendrą vertybę nusakydami Elster teiginiu, kad „Istorija yra žmonių veiklos, o ne sumanymų padarinys“ norime paaiškinti ne tik žurnalo atsiradimo aplinkybes, bet ir užtikrinti, kad sieksime mokslo ir praktikos vienovės, kad žurnale pristatomi tyrimai išsiskirtų aiškia metodologine kryptimi – orientacija į socialinės gerovės visuomenėje kūrimą. Būdami už mokslo ir praktikos vienovę, pirmiausia mes pasisakome už investavimą į žmones ir į žinias. Tai trečioji mus vienijanti vertybė. Šis vertybinis pagrindas: socialinio teisingumo siekis – aktyvi veikla – investicijos į žmones ir žinias – ne tik nusako žurnalo misiją ir tikslus, bet ir garantuoja mokslinių darbų tarptautiškumą, tarpdiscipliniškumą ir originalumą. Tik veikdami išvien mes galime tikėtis visuomeninių pokyčių.
Mokslo žurnalai, leidžiami bendradarbiaujant su kitomis institucijomis
Archivum Lithuanicum
Metinis mokslo žurnalas Archivum Lithuanicum (toliau – ALt) skirtas istorinei sociolingvistikai, tradicinei filologijai ir kitoms artimoms disciplinoms. Viena iš jo krypčių – socialinė kalbos istorija, tirianti kalbos vartoseną, įvairių vartosenos sferų santykius, požiūrį į kalbą, raštą, visuomenės poveikį kalbai, kalbos įtaką ir svarbą visuomenei, kalbos variantų (dialektų, rašomųjų kalbų, skirtingų kalbų) santykius kuriuo nors istorijos pjūviu arba įžvelgia bei vertina visų šių reiškinių raidą, procesus – diachroniją. Tad ALt orientuotas į kalbos ir socialinio bei kultūrinio jos konteksto istoriją. Kita vertus, ALt skiriamas ir filologinei lietuviškų ir lituanistinių šaltinių analizei – genezei, santykiams su šaltiniais ir originalais, jų sąsajoms.
Sujungus istorinės sociolingvistikos ir filologijos aspektus, galima skirti tokias svarbiausias ALt tyrimų kryptis:
1) požiūrio į kalbą ir raštiją istorija,
2) lietuvių rašomosios kalbos (ir jos variantų) istorija,
3) lietuvių bendrinės kalbos formavimo idėjų istorija,
4) lietuvių kalbos tyrimo istorija,
5) senesniųjų lietuviškų šaltinių filologinė tekstologinė ir lingvistinė analizė,
6) vertimo istorija,
7) redagavimo istorija,
8) lietuviškų kūrinių spausdinimo istorija.
Be to, ALt skiria dėmesio ir kitoms artimoms disciplinoms: istorijai, istoriografijai, literatūrologijai ir kt.
ALt tikslai nėra vien lituanistiniai. Tiriant lietuviškus ir lituanistinius šaltinius bei sociolingvistinius procesus neišvengiamos paralelės su platesniu europiniu bei pasauliniu kontekstu. ALt iš dalies siekia reflektuoti ir vertinti kitų kalbų senosios filologijos, istorinės sociolingvistikos pažinimo ir tyrimų būklę.
Archivum Lithuanicum skelbiami visų minėtų krypčių mokslo straipsniai, recenzijos, diskusijos ir kritinės smulkesnių kūrinių publikacijos.
Žurnalas Archivum Lithuanicum pradėtas leisti 1999 metais. Iki 2015 metų pagrindinis leidėjas buvo Lietuvių kalbos institutas, nuo 2016‑ųjų (nuo 18‑ojo tomo) – Lietuvos istorijos institutas Vilniuje. ALt leidžiamas sykį per metus šių mokslo institucijų: Klaipėdos universiteto, Lietuvių kalbos instituto, Lietuvos istorijos instituto, University of Illinois at Chicago, Vilniaus universiteto, Vytauto Didžiojo universiteto.
Anksčiau leisti mokslo leidiniai
Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos
Leidinyje Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos publikuojami ekonomikos, vadybos ir administravimo srities tyrimų pagrindu parengti straipsniai, nagrinėjantys šiems mokslams aktualius klausimus. Leidinyje publikuojami empiriniai ir teoriniai straipsniai, kurie papildo ekonomikos, vadybos ir administravimo mokslo žinias, pateikia originalių mokslinių tyrimų rezultatų, plečia bei gilina šių sričių objektų pažinimą. Leidinyje publikuojami ir kiti darbai, pvz., daktaro disertacijų, vadovėlių, monografijų ir kitų mokslinių knygų recenzijos bei apžvalgos.
ISSN 1648-9098 (Print)
ISSN 2424-337X (Online)
2016 m. išėjo paskutinis žurnalo Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos numeris.
Redaktorių kolegija:
Nariai:
Prof. habil. dr. Wlodzimierz Gromski (teisė), Vroclavo universitetas, Lenkija
Prof. habil. dr. Gerd-Michael Hellstern (vadyba ir administravimas), Kaselio universitetas, Vokietija
Prof. habil. dr. Vulfs Kozlinskis (ekonomika), Žemės ūkio universitetas, Latvija
Prof. habil. dr. Kęstutis Kriščiūnas (vadyba ir administravimas), Kauno technologijos universitetas, Lietuva
Prof. habil. dr. Maciej Marszal (teisė), Vroclavo universitetas, Lenkija
Prof. habil. dr. Stanislovas Martišius (ekonomika), Vilniaus universitetas, Lietuva
Prof. habil. dr. Jaan Mikk (edukologija), Tartu universitetas, Estija
Prof. habil. dr. Angel Mirčev (vadyba ir administravimas), Varna Technikos Universitetas, Bulgarija
Prof. habil. dr. Tamara Sorokina (ekonomika), Minsko valstybinis ekonomikos universitetas, Baltarusija
Prof. habil. dr. Voldemars Strikis (ekonomika), Žemės ūkio universitetas, Latvija
Prof. habil. dr. Algis Šileika (ekonomika), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Prof. dr. Daiva Beržinskienė (ekonomika), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Prof. dr. Diana Cibulskienė (ekonomika), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Doc. dr. Kenneth A. Kriz (vadyba ir administravimas), Nebraskos universitetas, JAV
Prof. dr. Rebecca J. Morris (vadyba ir administravimas), Nebraskos universitetas, JAV
Prof. dr. Jonas Ruškus (edukologija), Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva
Prof. dr. Diana Šaparnienė (vadyba ir administravimas), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Prof. dr. Zita Tamašauskienė (ekonomika), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Prof. dr. Teodoras Tamošiūnas (vadyba ir administravimas), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Prof. dr. Skaidrė Žičkienė (ekonomika), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Doc. dr. Jonas Jasaitis (sociologija), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Doc. dr. Margarita Kadyrova (ekonomika), Viešojo administravimo akademija prie Kazachstano Respublikos Prezidento, Kazachstanas
Doc. dr. Rigita Tijūnaitienė (vadyba ir administravimas), VU Šiaulių akademija, Lietuva
Šiauliai Mathematical Seminar
Žurnale Šiauliai Mathematical Seminar spausdinami originalūs bei apžvalginiai straipsniai iš visų matematikos šakų: algebros, kombinatorikos, diferencialinių lygčių, funkcinės analizės, geometrijos, skaičių teorijos, tikimybių, matematinės statistikos. taip pat publikuojami kiti matematiniai bei įvairių jos taikymų darbai. Žurnalas yra „Fizikos ir matematikos fakulteto mokslinio seminaro darbų“ tęsinys.
ISSN: 1822-511X (print),
2335-8688 (online)
The journal Šiauliai Mathematical Seminar publishes papers in all fields of mathematics. It is a continuation of the former Fizikos ir matematikos fakulteto mokslinio seminaro darbai. Šiauliai Mathematical Seminar is abstracted in Zentralblatt MATH and Mathematical Reviews/MathSciNet.
Duomenų bazės:
- MathsciNet: Mathematical Reviews, Current Mathematical Publications
- Zentralblatt MATH
- EBSCO host
- Ulrich‘s
- Socolar (Open Access Platform of China Educational Publications Import and Export Corporation)
Redaktorių kolegija:
Artūras Dubickas (Vilnius University, Lithuania)
Ramūnas Garunkštis (Vilnius University, Lithuania)
Shigeru Kanemitsu (Kinki University, Japan)
Kohji Matsumoto (Nagoya University, Japan)
Sergei Rogosin (Belarusian State University, Belarus)
Jörn Steuding (Würzburg University, Germany)
Rasa Steuding (Würzburg University, Germany)
Filologija
Leidinio tikslas – skatinti mokslinius tyrinėjimus moderniose lingvistikos kryptyse, skleisti lietuvių kalbos medžiagą tarptautinėje mokslo erdvėje. Leidinyje spausdinami straipsniai, atitinkantys dvi pagrindines Humanitarinio fakulteto mokslinių tyrinėjimų kryptis: etnolingvistiką ir teksto lingvistiką bei poetiką.
Filologijos redakciją pirmiausiai domina šių problemų tyrinėjimas: konceptų raiška, konceptualiosios metaforos, leksinė nominacija, teksto pragmatika, meninio teksto semantika. Pirmenybė teikiama straipsniams, parašytiems remiantis moderniosios lingvistikos metodologija, visų pirma panaudojant kognityvinės lingvistikos metodus. Dalis straipsnių būna skirta bendriesiems teoriniams klausimams, dalis atspindi konkrečių filologinių tyrimų rezultatus.
ISSN 1392-561X
ISSN 2424-3361 (Online)
Duomenų bazės:
- MLA International Bibliography
- Ulrich’s: CEEOL (Central and Eastern Europen Online Library)
- IndexCopernicus
Žurnalas leidžiamas nuo 1993 metų. Išeina vieną kartą per metus. 2015 m. išėjo paskutinis žurnalo Filologija numeris.
Prof. habil. dr. Jerzy Bartminski (filologija), Marijos Kiuri-Sklodovskos universitetas
Habil. dr. Ojars Bušs (filologija), Latvijos universitetas
Doc. dr. Vigmantas Butkus (literatūrologija), Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas
Prof. habil. dr. Heiner Eichler (filologija), Vienos universitetas
Prof. habil. dr. Audronė Kaukienė (kalbotyra), Klaipėdos universitetas
Prof. dr. Bronius Maskuliūnas (kalbotyra), VU Šiaulių akademija
Prof. habil. dr. Josif Sternin (filologija), Voronežo universitetas
Inter-studia humanitatis
Inter-studia humanitatis – modernus integralios humanitarinės pakraipos mokslo žurnalas,siekiantis puoselėti bei plėtoti šiuolaikinius interdisciplininius filosofijos ir literatūrologijos, sociokultūrinės antropologijos ir menotyros tyrinėjimus, apmąstymus, eksperimentinius modelius. Šiame mokslo žurnale kviečiama rašyti struktūralizmo ir poststruktūralizmo, postmodernių interpretacijų ir polimetodologizmo, kultūros ir postkolonializmo studijų, feminizmo ir kino kritikos, queer teorijų ir psichoanalitinių interpretacijų, neomitologijos, įsivaizduojamos teologijos ir kitomis panašiomis temomis. Žurnalo tikslai: integruoti, transformuoti, deformuoti humanitarines disciplinas, inicijuoti naujus tyrinėjimus ir projektus, atsiliepiant į informacines, technologines, politines pasaulio per mainas, į globalizacijos iššūkius.
ISSN 1822-1114 (Print)
ISSN 2424-3353 (Online)
2016 m. išėjo paskutinis žurnalo Inter-studia humanitatis numeris.
Prof. dr. Vytis Čiubrinskas (Vytauto Didžiojo universitetas, antropologija)
Prof. dr. Leonidas Donskis (Vytauto Didžiojo universitetas, filosofija, politologija)
Doc. dr. Aušra Jurgutienė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, literatūrologija)
Doc. dr. Džiuljeta Maskuliūnienė (VU Šiaulių akademija, literatūrologija)
Prof. dr. Gintautas Mažeikis (Vytauto Didžiojo universitetas, filosofija, antropologija)
Prof. dr. Algis Mickūnas (Ohajo universitetas (JAV), filosofija)
Doc. dr. Vladimir Perov (Sankt Peterburgo universitetas (Rusija), filosofija)
Kūrybos erdvės
Recenzuojamame mokslo darbų leidinyje Kūrybos erdvės publikuojami originalūs humanitarinių mokslų srities menotyros krypties muzikologijos, dailėtyros, kitų menų, taip pat įvairių meno pedagogikos bei tarpdisciplininių mokslo šakų straipsniai. Per metus leidžiami du žurnalo numeriai. Straipsniai recenzuojami nepriklausomų ekspertų.
ISSN 1822–1076 (Print)
ISSN 2424-3329 (Online)
Duomenų bazės:
- ERIH PLUS
- EBSCO
- Art and Architecture Complete; Art Source; Central and Eastern European Academic Source; Humanities International Complete; Humanities International Index; Humanities Source
- Ulrich‘s
- CEEOL (Central and Eastern European Online Library)
- IndexCopernicus
2016 m. išėjo paskutinis žurnalo Kūrybos erdvės numeris.
Redaktorių kolegija:
Vyriausiasis redaktorius / Editor-in-Chief prof. dr. Rytis Urniežius, VU Šiaulių akadrmija / Prof. Dr, VU Šiauliai academy (Lithuania)
Nariai / Members:
Nicolas Bannan, doc. dr., Vakarų Australijos universitetas / Assoc. Prof. Dr, University of Western Australia
Antti Juvonen, prof. dr., Rytų Suomijos universitetas (Suomija) / Prof. Dr, University of Eastern Finland (Finland)
George Kennaway, dr., Hulo universitetas (Jungtinė karalystė) / Dr, University of Hull (United Kingdom)
Darius Kučinskas, prof. dr., Kauno technologijos universitetas / Prof. Dr, Kaunas University of Technology (Lithuania)
Janis Kudiņš, doc. dr., Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija (Latvija) / Assoc. Prof. Dr, Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music (Latvia)
Jon C. Mitchell, prof. dr., Masačiusetso universitetas Bostone (JAV) / Prof. Dr, University of Massachusetts Boston (USA)
Valdis Muktupāvels, prof. dr., Latvijos universitetas / Prof. Dr, University of Latvia
Erwin Nigg, dr., Liucernos taikomųjų mokslų ir menų universitetas (Šveicarija) / Dr, Lucerne University of Applied Sciences and Arts (Switzerland)
Danutė Petrauskaitė, prof. dr., Klaipėdos universitetas / Prof. Dr, Klaipėda University (Lithuania)
Milda B. Richardson, prof. dr., Šiaurės rytų universitetas (JAV) / Prof. Dr, Northeastern University (USA)
Emilija Sakadolskienė, doc. dr., Lietuvos edukologijos universitetas / Assoc. Prof. Dr, Lithuanian University of Educational Sciences (Lithuania)
Rimantas Sliužinskas, prof. dr., Klaipėdos universitetas / Prof. Dr, Klaipėda University (Lithuania)
Diana Strakšienė, prof. dr., VU Šiaulių akademija / Prof. Dr, VU Šiauliai Academy (Lithuania)
Vytautas Žalys, doc. dr., VU Šiaulių akademija/ Assoc. Prof. Dr, VU Šiauliai Academy (Lithuania)
Lyčių studijos ir tyrimai
Lyčių studijos ir tyrimai – tarpdisciplininis mokslinis žurnalas, kritiškai analizuojantis šių dienų lyties problematiką, lyčių sistemos tyrimų perspektyvas, apimančias humanitarinius ir socialinius mokslus, menus ir populiariąją kultūrą. Siekiant akademinio dialogo ir tarpdalykinių ryšių užtikrinimo, žurnale publikuojami straipsniai, analizuojantis visuomenės, kultūros ir švietimo, istorijos ir socialinių problemas iš lyčių perspektyvos. Dominuojanti žurnalo tema atskleidžiama tokių klausimų, kaip socialinių santykių konstravimo tarp vyrų ir moterų, (ne) lygybės, (ne) diskriminavimo, skiriant ypatingą dėmesį lyties ir rasės / tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ir religijos santykio daugialypiškumo nagrinėjime.
ISSN 1822-6310 (Print)
ISSN 2424-3310 (Online)
Duomenų bazės:
- EBSCOhost
- IndexCopernicus
- Ulrich‘s
2016 m. išėjo paskutinis žurnalo Lyčių studijos ir tyrimai numeris.
Redaktorių kolegija:
Vyriausioji redaktorė prof. dr. Virginija Šidlauskienė, VU Šiaulių akademija
prof. dr. Irina Novikova, Latvijos universitetas,
prof. dr. (HP) Dalia Leinartė, Vilniaus universitetas,
prof. dr. (HP) Aušra Maslauskaitė, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos Lietuvos socialinių tyrimų centras
prof. dr. (HP) Irmina Matonytė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteti Lietuvos socialinių tyrimų centras
prof. dr. Almira Ousmanova, Europos Humanitarinis universitetas
doc.dr. Giedrė Purvaneckienė, Vilniaus universitetas
prof. dr. Christine Waechter, Klagenfurto univeristetas, Austrija
doc. dr. Anne-Sophie Godfroy-Genin, Ecole Normale Superieure de Cachan (ENS-Cachan), Prancūzija,
prof. Ph.D. Anna Temkina, Europos universitetas Sankt Peterburge, Rusija
prof. dr. Artūras Tereškinas, Vytauto Didžiojo universitetas
dr. Audronė Žukauskaitė, Lietuvos kultūros tyrimų institutas
dr. (HP) Alina Žvinklienė, Lietuvos socialinių tyrimų centras
Mokytojų ugdymas
Mokytojų ugdymas ‒ Šiaulių universiteto Edukologijos fakulteto tarptautinis periodinis recenzuojamas mokslo darbų leidinys, kuriame straipsniai publikuojami dviem ‒ lietuvių ir anglų ‒ kalbomis. Leidžiamas nuo 2002 metų. Periodiškumas ‒ 2 numeriai per metus.
Žurnalo tematika ir paskirtis. Žurnale publikuojami socialinių-humanitarinių mokslų krypčių analitinio-teorinio ir empirinio pobūdžio mokslo straipsniai. Publikacijų tematika apima mokytojų ugdymui reikšmingas švietimo sferas: edukologijos mokslo tyrimų metodologiją, politinius ir vidinius švietimo sistemos pokyčius, socialinių-kultūrinių reiškinių kokybinių tyrimų metodologiją bei mokytojo veiklos filosofiją ir ugdymo praktiką.
Žurnalas įtrauktas į tarptautines mokslinės informacijos duomenų bazes:
- Index Copernicus (nuo 2005 m.)
- EBSCO (nuo 2008 m.)
ISSN 1822-119X (Print)
ISSN 2424-3302 (Online)
2016 m. išėjo paskutinis žurnalo Mokytojų ugdymas numeris.
Redaktorių kolegija:
Mokslinės sekretorės:
- doc. dr. Nijolė Bražienė (socialiniai mokslai, edukologija), VU Šiaulių akademija/ Assoc. Prof. Dr. (Social Sciences, Education Studies), VU Šiauliai Academy,
- dr. Rūta Šiaučiulienė (socialiniai mokslai, edukologija), VU Šiaulių akademija/ Dr. (Social Sciences, Education Studies), VU Šiauliai Academy.
Marija Barkauskaitė, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Lietuvos edukologijos universitetas, Lietuva /
Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Lithuanian University of Educational Sciences, Lithuania
Inese Jurgena, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Rygos pedagogikos ir švietimo vadybos akademija, Latvija / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Riga Teacher and Educational Managment Academy, Latvia
Aušra Kazlauskienė, prof. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), VU Šiaulių akademija, Lietuva / Prof. Dr. (Social Sciences, Education Studies), VU Šiauliai academy, Lithuania
Elena Jurašaitė-Harbison, dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Hofstra universitetas, JAV / Dr. (Social Sciences, Education Studies), Hofstra University, USA
Arija Karpova, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, socialinė ir asmenybės psichologija), Latvijos universitetas, Latvija / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Social and Personality Psychology), University of Latvia, Latvia
Glynn Kirkham, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Notingamo Trento universitetas, Didžioji Britanija / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Nottingham Trent University, United Kingdom
Daina Liegeniece, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Liepojos universitetas, Latvia / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Liepaja University, Latvia
Gediminas Merkys, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Kauno technologijos universitetas, Lietuva / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Kaunas University of Technology, Lithuania
Jeffrey Mirel, prof. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Mičigano universitetas, JAV / Prof. Dr. (Social Sciences, Education Studies), The University of Michigan, USA
Kęstutis Pukelis, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Vytautas Magnus University, Lithuania
Alida Samuseviča, prof. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Liepojos universitetas, Latvija / Prof. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Liepaja University, Latvia
Ona Tijūnėlienė, prof. habil. dr. (socialiniai mokslai, edukologija), Klaipėdos universitetas, Lietuva / Prof. Habil. Dr. (Social Sciences, Education Studies), Klaipėda University, Lithuania
Socialinis ugdymas
Recenzuojamas tęstinis mokslo straipsnių rinkinys Socialinis ugdymas leidžiamas nuo 2001 m., kai Šiaulių universiteto Edukologijos katedra pradėjo organizuoti mokslinę-praktinę konferenciją tokiu pat pavadinimu. Nuo to laiko maždaug kas keleri metai vykdavo konferencija, kurioje buvo nagrinėjamos vis kitos atitinkamu laikotarpiu aktualios socialinio ugdymo problemos:
- Socialinis ugdymas I: Papildomojo ugdymo situacija ir perspektyvos Lietuvoje (2001);
- Socialinis ugdymas II: Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas (2002);
- Socialinis ugdymas III: Socialinė pedagoginė teorija ir praktika (2004);
- Socialinis ugdymas IV: Vaiko ir šeimos teisių apsauga (2007);
- Socialinis ugdymas V: Smurto ir patyčių prevencija ugdymo įstaigose (2010);
- Socialinis ugdymas VI: Socialinės ir švietimo politikos dermės nepakankamumo veiksnių įtaka kaimo vaikų socialiniam mobilumui (2011). Dėl pastarosios konferencijos pasirinktos problemos aktualumo, dalyvių ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio šalių didelio susidomėjimo, pasikeitė konferencijos statusas – nuo 2011 m. ji tapo tarptautinė;
- Socialinis ugdymas VII: Postmodernios visuomenės iššūkiai vaikų ir jaunimo socializacijai (2014). Septintajame numeryje publikuojami straipsniai apima tris įgalinančias sėkmingą vaikų ir jaunimo socializaciją tyrimų kryptis: vaikų ir jaunimo socializacijos problemos ir jų sprendimai švietimo ir socialinės globos institucijose, pokyčiai vaikų socializacijoje šeimos instituto transformacijų kontekste, pedagogo pasirengimo profesinei veiklai kaita: naujų vaidmenų ir kompetencijų ugdymasis, kurios atliepia pagrindinį šios konferencijos tikslą – skatinti mokslinės, empirinės patirties sklaidą, diskutuoti apie vaikų ir jaunimo socializacijos problemas ir jų paieškas postmodernioje visuomenėje.
2014 m. išėjo paskutinis Socialinis ugdymas numeris.
Socialiniai tyrimai
Leidinyje Socialiniai tyrimai / Social Research publikuojami įvairių socialinių mokslų krypčių tyrimų pagrindu parengti straipsniai, nagrinėjantys socialiniuose moksluose aktualius socialinius procesus bei fenomenus. Leidinyje publikuojami empiriniai ir teoriniai straipsniai, kurie papildo įvairių socialinių mokslų krypčių mokslo žinias, pateikia originalių mokslinių tyrimų rezultatų, plečia bei gilina įvairių socialinių mokslų krypčių objektų pažinimą.