Tel. nr: +370 68685708 ORCID: 0000-0001-6787-3306 |
|
Mokslo sritis ir kryptis: |
Socialiniai mokslai (Edukologija) |
Mokslinių tyrimų tematika: |
Vaikų, turinčių elgesio ir emocijų sunkumų ir (ar) sutrikimų, ugdymas(is) Pozityvaus elgesio konstravimas Įrodymais grįsta mokytojo veikla Individualaus ugdymosi / pagalbos / perėjimo planavimas |
Pareigos (dabartinės): |
Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentė, Specialiosios pedagogikos ir logopedijos bakalauro studijų programos komiteto pirmininkė |
Išsilavinimas: |
Specialiojo pedagogo ir logopedo kvalifikacija, Šiaulių pedagoginis institutas, 1991 Socialinių mokslų (edukologija) magistras, Šiaulių universitetas, 1999 Socialinių mokslų (edukologija) daktaras, Šiaulių universitetas, 2009. Disertacijos tema: „Įrodymais grįsta mokytojo veikla ugdant elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius mokinius“ |
Darbo patirtis: |
Šiaulių akademija Vilniaus universitetas, docentė, Specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijų programos vadovė nuo 2020 m. iki dabar Šiaulių universitetas, Edukologijos institutas, docentė (nuo 2012; lektorė 2009–2012; jaunesnioji mokslo darbuotoja 2004–2009) Šiaulių Zoknių progimnazija, specialioji pedagogė – ekspertė, 2004–2018 Ugdymo ir globos centras “Goda”, logopedė metodininkė, 1991–2004 |
Publikacijos: |
|
Dėstomi studijų dalykai: |
Elgesio ir emocijų sutrikimai, Nedidelių ir vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo praktika, Įtraukus ir personalizuotas ugdymas. |
Projektai: |
1. Nuo 2021 m. iki dabar kaip ekspertė, tyrėjų grupės vadovė dalyvauja projekte „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“, projekto kodas Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001 2. Erasmus + programos, KA2 strateginės partnerystės projektas, Tarptautinio projekto „Smart learning motivation intervention model for students with emotional, behavioural and learning difficulties - SHELDON No. 2017-1LT01-KA201-035296, ekspertė-tyrėja. 2018–2019 m. 3. Tarptautinio projekto “SIGNS of Autism: Translating a new training film for use by professionals in Europe” vadovė Lietuvos mokslininkų ir praktikų komandai. Projekto rezultatas – išverstas (lietuvių, latvių, italų ir ispanų kalbos) ir pritaikytas video filmas „Gimtadienio dovana“, skirtas supažindinti visuomenę ir profesionalus su pagrindiniais autizmo požymiais. Atlikta Lietuvos pedagogų apklausa, siekiant identifikuoti žinias apie asmenis, turinčius ASS. Dalyviai: Cardiff universitetas (UK), Autonoma de Madrid universitetas (ES), Vita-Salute San Raffaele Universitetas (IT), Šiaulių universitetas (LT), Latvijos universitetas (LV), ASD National Development Team (UK), Autismo España, Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“. 2017–2019 4. LIEPA – projekto Lietuvių šneka valdomos paslaugos (kodas VP2-3.1-IVPK-12-K-01-001) tyrėja-ekspertė. (Vilniaus Universitetas projekto koordinatorius, Šiaulių Universitetas – partneris). 2013–2015 5.Tarptautinio projekto “Teaching diverse learners in (School) Subjects (TdiverS)” 541969-LLP-1 2013-1-DE-COMENIUS-CNW partnerinės institucijos projekto vadovė. Rezultatas: video filmas apie skirting gebėjimų mokinių mokymą(si) dalykų pamokose. Dalyviai: Liudvigsburgo edukologijos universitetas (DE), Boras universitetas (SE), Liuksemburgo universitetas (LU),Madrido autonominis universitetas (ES), Reikjavko universitetas (IS), Šiaulių universitetas (LT), Zoknių progimnazija (LT), Sandoros progimnazija (LT), Tübingeno Geschwister mokykla (DE). 2013-12-01–2016-11-30 6. Tarptautinio projekto (Čekija, Lietuva, Lenkija, Ispanija, Vokietija) „Saugus socialinis žiniatinklis“ (SocialWeb – SocialWork). Ekspertų grupės narė. Projektą koordinuoja Stiftung Digitale Chancen, Vokietija: http://socialwebsocialwork.eu/content/sections/index.cfm/secid.18/secid2.20 2012-2014. 7. Projektas SOCPEDKOM (No Nr. VP1-2.2-ŠMM-03-V-01-001 ) – „Vaikų socializacijos centrų pedagogų bei kito personalo kompetencijų ugdymas ir ugdytinių elgesio korekcija (SOCPEDKOM)“, projekto kodas VP1-2.2-ŠMM-03-V-01-001, kvalifikacijos tobulinimo programos „Mokytojų, auklėtojų ir švietimo pagalbos specialistų bendrųjų ugdymo ir funkcinių kompetencijų ugdymas ir plėtojimas“ dalyvauta rengimo darbo grupėje 2012-2013 8. Projektas „Patirties perdavimo ir bendradarbiavimo ryšių vietinio, regioninio ir Euroregioninio lygio partnerių Lietuvoje ir Norvegijoje stiprinimas” paprojektis “Darbuotojų, dirbančių su specialių poreikių vaikais Bjerkreimo (Norvegija) ir Plungės savivaldybėse, bendradarbiavimo stiprinimas”. Ekspertė ir lektorė. 2009-2010 m. |
Mokslinės stažuotės, stipendijos: |
1. Mokslinės veiklos „Lietuvos paauglių elgesio ir emocijų vertinimas ir analizė“ stažuotė (20 d.). Nebraskos universitete, Omaha, JAV. Mokslinė stažuotė finansuota Lietuvos mokslo tarybos, pagal sutartį Nr. SF3-295/VYK-060. Nebraskos universitetas, Omaha, JAV 2015-02-09–2015-02-28 2. 2012-09-10–2012-09-14 L'ARCOBALENO SERVIZI Società Cooperativa SocialeEuropean kvalifikacijos tobulinimo kursai: „Children with Special Needs: Integration of Disabilities in classroom” Vizitas finansuotas iš GRUNDTVIG programos lėšų Nr. LLP-GRU-KT-2012-LT-00083. Reggio Emilia, Italy. 2012-09-10–2012-09-14 |
Praktinė patirtis (ne universitete): |
1. Nuo 2017 m. Tarptautinio žurnalo „International Journal of School & Educational Psychology“ recenzentė (https://mc.manuscriptcentral.com/ijsep). Per metus recenzuojami 2-3 straipsniai. 2. Sertifikuota instruktorė CPI (Krizių prevencijos ir intervencijos) programos „The Management of Actual or Potential Aggression (MAPA)“, išklausiusi 13 val. ir 32,5 val. 2014/10/07; 2015/11/11; 2017/04/11; programos “Safe Intervention” 2020-10-25; 2021-10-19; 2022-10-14. |
Užsakomieji tyrimai: |
1. Tyrimo “Švietimo pagalbos kokybė specialiosiose mokyklose ir specialiojo ugdymo centruose“ tyrėjų grupės narė. Sutartis 2016 m. spalio 7 d. Nr. B4-67 2. Šiaulių m. savivaldybės veiklos programa Nr.11, priemonė: Savivaldybės bendradarbiavimas su Šiaulių universitetu, įgyvendinant programos priemonę „Geros mokyklos ypatumų analizė“. Sut. Nr. SŽ-661/06-47-SU-40. 2014-2015 3. Geležinienė, R., Jurevičienė, M. parengė ir išbandė elgesio korekcijos metodiką vaikų socializacijos centruose mergaičių ir berniukų grupėse. Projektas „Vaikų socializacijos centrų pedagogų bei kito personalo kompetencijų ugdymas ir ugdytinių elgesio korekcija (SOCPEDKOM)“, projekto kodas VP1-2.2-ŠMM-03-V-01-001, 1.1.1. Dalyvavimas veiklos „Metodikos parengimas, išbandymas partnerinėse institucijose ir mokslo studijos leidyba“ vykdytojų darbo grupėje. 2013-06 - 09 |
Mokslo sklaida: |
1. Paauglių pozityvaus elgesio konstravimas instituciniu, grupės ir individualiu lygmeniu. X tarptautinė mokslinė konferencija “Socialinė gerovė tarpdisciplininiu požiūriu: įgalinimas, lygybė, įtrauktis. VU ŠA. Pažymėjimas Nr. MVG-VUŠA-2021-1178. Būsimųjų specialiųjų pedagogų praktikos patirtys. XIII tarptautinė mokslinė konferencija “Mokytojų ugdymas XXI amžiuje: pokyčiai ir perspektyvos. Pažymėjimas Nr. R-20-0336. 2020-11-27. 2. The management of teenagers’ positive behaviour in Lithuanian schools: in institutional, group and individual levels. International conference on Education, Psychology, and Behavioral sience (EPBS-2019). Turkey, Istambul Certificate 2019-10-25-26 3. Negalių turinčių mokinių ugdymosi patirtys. III-ioji Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencija Lietuva, Kaunas. Pažymėjimas Nr. 15-5, 2019-10-12 4. Pageidaujamo elgesio konstravimo strategijos – visi už vieną versus vienas prieš visus. Tarptautinė mokslinė konferencija “Mokinių, turinčių emocijų, elgesio ir mokymosi sunkumų, išmanusis mokymosi motyvacijos intervencijos modelis” Lietuva, Šiauliai. Pažymėjimas Nr. EI-4-804, 2019-10-04 5. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymas specialiojoje mokykloje. Tarptautinė mokslinė konferencija Mokinių, turinčių emocijų, elgesio ir mokymosi sunkumų, išmanusis mokymosi motyvacijos intervencinis modelis. SHELDON 20017-1-LT01-KA201-035296. Šiaulių universitetas, Reg.Nr. EI-4- 852. 2019-10-04 6. Specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimas: specialiosios mokyklos patirtys. Tarptautinis simpoziumas Socialinė gerovė tarpdisciplininiu požiūriu: pozityvi socialins atskirties įveika. Šiaulių universitetas. 2019-03-28. Paž. Nr. B-19-0127. |
Ekspertinė veikla: |
1. Ekspertų grupės „Mokinių, turinčių spec. ugdymosi poreikių, grupių, lygių nustatymo atnaujinimas“ narė: kartu su mokslininkų grupe atliko Aprašo ekspertinį vertinimą, teikė pasiūlymus ir pristatė Aprašo projektą viešinimo renginiuose. 2021 m. spalio-gruodžio mėn. Ir 2022 m. sausio-vasario mėn. Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus pažyma 2022-03-03 Nr. SD-928 (1.6E). 2. Ekspertų grupės “Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos kokybės teminio išorinio vertinimo rodiklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, perstruktūravimo ir turinio detalizavimo, atsižvelgiant į numatytą teminio išorinio vertinimo objektą” narė. 2021-04-08 Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus įsakymas Nr. VK-192. 3. Ekspertų grupės “Dėl vaikų įtraukties mokytis ir įvairiapusio ugdymo 2017-2022 metų veiksmų plano patvirtinimo” narė. 2019-10-07 LR SMSM ministro įsakymas Nr. V-1100 4. Ekspertų grupės “Vaikų, turinčių autizmo spektro ir emocinių sutrikimų koncepcijos rengimo grupė” Įsteigta Švietimo ir mokslo ministro įsakymu Nr. V-534. 2016-05-08 – 2016-12-12. 5. Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro (SPPC) Koordinacinės tarybos narė. Švietimo ir mokslo ministro įsakymas nr. V-950. Nuo 2011-05-30 iki 2016 m. |
Apdovanojimai: |
Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministrės padėka Nr. 731, 2015 m. |
Kita reikšminga veikla: |
Vadovavimas doktarantūrai: Simas Garbenis. Mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, emocinio intelekto ugdymas(is) kūno kultūros pamokose. Socialiniai mokslai, edukologija (07S), Šiaulių universitetas. Mokslinė vadovė. Nuo 2018 iki dabar. Dalyvavimas Erasmus Plius mainų programoje / dėstymas nuo 2009 m. iki dabar 15 vizitų ir paskaitų skaitymo (8 val.). Lietuvos Respublikos specialiųjų pedagogų asociacijos pirmininkė. (www.lrspa.lt ) ŠU Edukologijos instituto Inkliuzinio ugdymo bei specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo inovacijų mokslininkų grupės (10 mokslininkų) vadovė (2020-2021 m.) (http://su.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=5836&Itemid=18582&lang=lt ) Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos narė (https://edukaciniaityrimai.wordpress.com/) 2021-01-18,19–2021-02-15 išklausytas Advance HE 6 modulis: Evolution and improvement of lectures` activities (online) (12 academic hours). 2020-09-15–2021-05-30 išklausyti 60 val. prof. dr. David Bloom (Ohia State University, JAV) mokymai “Diskurso analizė edukaciniuose tyrimuose”. 2020 m. birželio–lapkričio mėn. dalyvavo projekto „Specialistų rengimo teikti visavertę pagalbą asmenims su negalia sveikatos priežiūros sistemoje tyrimas keliant tyrėjų kompetencijas“, 36 val. mokymuose “Etnografinis veiklos tyrimas”. Pažymėjimas Nr. 053. 2020-05-13 dalyvavimas seminare „Vadovavimas doktorantui" (anglų k.) lekt.: dr. Nicole Foeger ir Armin SCHmolmueller. Pažymėjimas 2020-05-13. Per metus pravedama apie 5-7 seminarus, mokymus įvairių institucijų pedagogams, socialiniams darbuotojams, mokytojų padėjėjams, psichologams, administracijos atstovams. Seminarų tematika: „Elgesio ir emocijų sutrikimai“, „Įrodymais grįsta pedagogo veikla, ugdant elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius vaikus“, „Pozityvaus elgesio konstravimas individualiu, grupės ir instituciniu lygmeniu“, „Agresijos prevencija ir valdymas“. |