Vasario 07–11 d. VU Šiaulių akademijoje vyko tarptautinio Erasmus+ projekto „Aliisa“ mokymai, skirti meninio ugdymo pedagogams, studentams, ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, kuriuos vedė tarptautinio projekto partneriai iš Suomijos, Vokietijos, Austrijos ir Lietuvos.
Tarptautiniuose mokymuose, kuriuos surengė VU Šiaulių akademija, dalyvavo 11 konkursines sąlygas atitikusių dalyvių – VU ŠA studentų ar pedagogų, baigusių muzikos pedagogikos studijas.
Mokymų metu buvo pristatytos gerosios įtraukaus ugdymo patirtys, kurios naudojamos Suomijoje, Vokietijoje, Austrijoje, taip pat Lietuvoje.
Tarptautinės įtraukiojo meninio ugdymo programos tikslas – gilinti teorines žinias, profesines ir specialiąsias kompetencijas, vertybines nuostatas ir praktinius gebėjimus plėtojant įtraukiojo meninio ugdymo raišką pedagoginiame procese.
Pasak projekto vadovės prof. dr. D. Strakšienės, tarptautinių mokymų dalyviai įgijo visokeriopą teorinę ir praktinę patirtį, kuri bus naudinga moderuojant būsimą ar esamą profesinę veiklą. „Mokymų metu studentai ir mokytojai išbandė įvairius įkvepiančius meninio ugdymo (muzikos, šokio, dailės) metodus, pozityvias ugdymo(si) strategijas, skatinančias įtrauktį ir lygias galimybes dirbant daugiakultūrėje aplinkoje su įvairių poreikių mokiniais. Mokymų dalyviai turi atlikti tam tikras praktines veiklas, kurias fiksuoja atsakingi projekto veiklos atstovai. Taigi teorinių žinių ir praktinių užsiėmimų pagalba yra siekiama sustiprinti mokymo dalyvių pedagoginę savivertę, komandinio darbo įgūdžius, bendradarbiavimo ir kūrybiškumo gebėjimus bei asmeninę ir profesinę kompetencijas“, – sako prof. dr. D. Strakšienė.
Prof. dr. D. Strakšienės teigimu, projektas „Aliisa“ neapsiriboja vien įvairiomis veiklomis ir mokymais – jau vykdomi įtraukiojo meninio ugdymo tyrimai tarptautiniu ir nacionaliniu mastu, bendradarbiaujant skirtingų šalių atstovams tarpusavyje ir su vietos partneriais – švietimo įstaigomis.
Mokymų dalyvius paveikino VU Šiaulių akademijos direktorė prof. dr. Renata Bilbokaitė linkėdama visiems projekto dalyviams kuo daugiau tarptautinės įtraukiojo ugdymo sklaidos ir tarptautinio bendradarbiavimo perspektyvų teorinės bei praktinės patirties kontekstuose.