2025 m. balandžio 2 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto Specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijų programos mokslininkai kartu su Šiaulių Gytarių progimnazijos pedagogais ir Šiaulių Švietimo kompetencijų centro darbuotojais organizavo nuotolinę respublikinę mokslinę-metodinę konferenciją „Mokymosi keliai: įvairių poreikių mokinių kalbos ir skaitymo gebėjimų ugdymas“.
Konferencijos tikslas buvo suburti mokslininkus ir pedagogus praktikus bendrai diskusijai apie šiuolaikinę vaikų ugdymosi poreikių įvairovę; pedagoginės, švietimo pagalbos teikimo ir poreikių tenkinimo patirtį ugdant mokinių kalbą, skaitymo bei rašymo gebėjimus.
Konferencija sulaukė didelio susidomėjimo – joje dalyvavo beveik 400 dalyvių, kurie atstovavo įvairioms Lietuvos švietimo įstaigoms ir organizacijoms. Konferencijos dalyvius pasveikino Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto direktorė prof. dr. D. Malinauskienė, Šiaulių Gytarių progimnazijos direktorius R. Pečeliūnas, projekto ,,Tūkstantmečio mokyklos I“ Lyderystės veikiant ir įtraukiojo ugdymo sričių koordinatorė K. Nesovienė, Šiaulių švietimo kompetencijų centro direktorė V. Tubutienė.
Konferencijos dalyviai turėjo galimybę pasidalyti teorinėmis žiniomis, praktine patirtimi bei tyrimų rezultatais, susijusiais su skirtingo amžiaus ir poreikių vaikų kalbos, skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymu. Europos socialinio fondo agentūros TŪM įtraukiojo ugdymo ekspertė L. Garbenčiūtė supažindino konferencijos dalyvius su švietimo pažangos programos ,,Tūkstantmečio mokyklos“ tikslu, mokyklų tobulinimo sritimis, veiklomis ir jų įgyvendinimo rezultatais. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos mokslininkai kalbėjo apie vaiko skaitymo sėkmę lemiančias prielaidas (doc. dr. N. Bražienė), vaikų mokymosi skaityti sunkumų atsiradimo priežastis (lekt. I. Kurmanskienė), skaitymo gebėjimų ugdymo metu patiriamus sunkumus ir efektyvius metodus jų sprendimui (doc. dr. I. Bilbokaitė-Skiauterienė ir doc. dr. I. Kaffemanienė), įvairių poreikių mokinių skaitymo gebėjimų ugdymo metodus ir strategijas (doc. dr. L. Tomėnienė ir lekt. I. Ežerskytė-Purenok), fonologinio supratimo ugdymo svarbą priešmokykliniame amžiuje (lekt. D. Šukienė), universalaus dizaino mokymuisi principų taikymą siekiant skaitymo ir rašymo sutrikimų turinčius mokinius sėkmingai įtraukti į ugdymo procesą (lekt. I. Budrytė ir asist. dr. R. Karvelienė). Šiaulių Gytarių progimnazijos pedagogai supažindino su „Tūkstantmečio mokyklos I“ projekto metu suplanotos veiklos „Kompleksinės švietimo pagalbos teikimo mokiniui modelio atnaujinimas“ įgyvendinimo rezultatais. Buvo pristatyti pranešimai apie mokymo(si) strategijas ir inovatyvius metodus, mokymo užduočių rengimą, technologijų panaudojimą ugdymo procese ir kitus aktualius klausimus.