Sidebar

Siekiant mokslo ir praktikos aljanso studijų procese, 2024 m. kovo 13 d. Šiaulių Dainų progimnazijoje vyko išplėstinis pradinio ir ikimokyklinio ugdymo studijų programos (PPIK-23) I kurso studentų bei Dainų progimnazijos pedagogų susitikimas-seminaras, kurį organizavo VU ŠA Edukologijos instituto docentės Laima Tomėnienė ir Daiva Alifanovienė.
Jo eigoje studijuojantieji galėjo praktiškai susipažinti su įtraukiojo ugdymo proceso ypatumais, ugdymo proceso dalyvių (ugdytinių, pedagogų, tėvų) sąveikų svarba, pamatyti pedagogų, švietimo pagalbos specialistų veiklos dermę ir bendras pastangas siekiant sėkmingos įtraukties. Toks seminaras neabejotinai praturtins studijų procese dėstomą studijų dalyką ir studentų išmanymą apie specialiuosius ugdymosi poreikius (SUP) bei jų tenkinimą bendrojo ugdymo įstaigoje, praktiniu išmanymu, konkrečiais pavyzdžiais. Tai suponuoja ugdymo teorijos ir praktikos integralumo prielaidas studijų procese, atskleidžia švietimo pagalbos plėtotės bei SUP tenkinimo kontekstus. 
 

5

 
Seminaro metu studentai turėjo galimybę stebėti priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogų vedamas ugdomąsias veiklas ir pamokas, diskutuoti su pedagogais-praktikais apie metodinių priemonių rengimą, užduočių diferencijavimą ir individualizavimą atsižvelgiant į kiekvieno ugdytinio gebėjimus, aktyviai dalyvauti stebėtų atvirų veiklų ir pamokos aptarime. Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Sandra Karaveckienė pakvietė studentus dalyvauti atviroje priešmokyklinio ugdymo grupės vaikų kalbinio ugdymo veikloje, o mokytoja Viktorija Citavičienė vedė atvirą priešmokyklinio amžiaus vaikų matematinių vaizdinių ugdymo veiklą.
 
Priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Justė Milašauskienė pasakojo studentams apie priešmokyklinio amžiaus vaikų matematinio ugdymo įvairiapusiškumą STEAM kontekste, demonstravo priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijų ugdymui skirtas mokomąsias priemones. Pradinio ugdymo mokytoja ekspertė Irena Kazymirkienė vedė atvirą lietuvių kalbos ir literatūros pamoką „Traukiniai“, kurioje pirmokai tobulino skaitymo, teksto analizės ir suvokimo įgūdžius, mokėsi rasti dvibalsius ir minkštumo ženklą. 
 
Seminarą-susitikimą apibendrino pradinio ugdymo skyriaus vedėja Daiva Stonė ir specialioji pedagogė ekspertė, docentė Laima Tomėnienė, kurios pasidalino savo pedagoginio darbo patirtimi, įžvalgomis apie švietimo pagalbos teikimą priešmokyklinio ugdymo grupės vaikams ir pradinių klasių mokiniams Šiaulių Dainų progimnazijoje, atsakė į studentų klausimus. Tikėtina, kad toks teorinio išmanymo ir praktinės patirties kaupimas skatins 
 

39

 
studijuojančiųjų sąmoningas studijas, savarankiškumą, refleksiją, kritinį mąstymą. Taipogi, seminaras leido iš arti susipažinti su mokyklos edukacine kultūra, pozityvia patirtimi, iššūkiais, grėsmėmis bei atsiveriančiomis galimybėmis. Toks betarpiškas ugdymo situacijos matymas atveria galimybes generalizuoti pozityvius radinius, gerąją patirtį, perkeliant tai ir į kitas ugdymo institucijas, užtikrinant pozityvią įtraukiojo ugdymo bei SUP tenkinimo sklaidą. 
 

25

 
Informaciją ir nuotraukas parengė docentės Daiva Alifanovienė ir Laima Tomėnienė