Kiekvienas ryškesnis gyvenimo įvykis palieka tam tikrą pėdsaką ir sukelia nekasdienius jausmus. Nebejotinai į tokių gyvenimo įvykių sąrašą būtų galima įtraukti ir studijų pabaigą – aukštojo mokslo diplomo įgijimą. Šį sausį viena iš studijas baigiančių absolvenčių – Gabija Petrauskaitė – gali jaustis ypatingai ir dėl to, kad buvo įvertinta Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos alumnų asociacijos.
Viešojo administravimo studijų programos alumnei skirta 300 eurų asociacijos stipendija už aukštus akademinius pasiekimus ir aktyvią mokslinę, kultūrinę bei socialinę veiklą. Mintimis apie studijų patirtį ir ateities planus dalijasi jaunoji stipendininkė:
Koks jausmas apima tapus universiteto alumne ir baigus 3,5 metų trukusias studijas?
Apima įvairūs jausmai, ir nežinomybė dėl savo ateities, ir džiaugsmas bei didelė laimė. Manau, kad dauguma studentų, baigę studijas, šiuo laikotarpiu jaučiasi sumišę, nes vėl atsiduria tame gyvenimo tarpsnyje, kuris yra labai panašus į dvylikos klasių baigimą, kuomet kyla klausimas: „kas toliau?“ Tačiau kai susidėlioji prioritetus ir atrandi darbo vietą, kurią ypač sunku yra rasti ką tik baigus studijas, viskas tampa paprasčiau ir daug lengviau. Kita vertus, žinau, jog šios studijos man buvo naudingos ir įdomios. Turiu pripažinti, kad baigusi mokslus jaučiuosi iš tiesų laiminga, kupina džiaugsmo ir euforijos, kad pasiekiau bakalauro laipsnį ir tikiuosi, kad ateityje galėsiu ir toliau save realizuoti.
Kuo skiriasi Gabija, 2020 metų rugsėjo 1 d. įžengusi pro universiteto duris, ir Gabija, 2024 metų sausio 26 d. atsiimanti aukštojo mokslo diplomą?
Pradėjusi universiteto studijas, aš dar tik pradėjau kurti savo akademinius ir profesinius tikslus. Šiuo laikotarpiu aš labai nedrąsiai įžengiau ir susipažinau su universiteto gyvenimu, bendruomene, įsitraukiau į pirmuosius kursus. Tai buvo nelengvas laikas, kadangi vis dar vyravo koronavirusas, tad universitete realiai teko pabūti tik 2 savaites, tada viskas persikėlė į nuotolinę erdvę, todėl reikėjo didelio lankstumo ir adaptacijos prie aplinkybių. Palyginti su tuo, 2024 metų sausio 26 d., aš esu labiau pasitikinti savimi, savo turimomis žiniomis, nes pasiekiau savo tikslą ir esu pasiruošusi atsiimti savo pastangomis gautą aukštojo mokslo diplomą. Per studijavimo universitete laiką aš įgijau daugiau žinių, įgūdžių bei patirties. Taip pat buvau įsitraukusi į projektus, praktikas ir pan. ir dėl to esu labiau užtikrinta dėl savo studijų pasirinkimo ir savo tolimesnės ateities. Visa tai reiškia, kad per kelis metus aš išsivysčiau akademiniu ir profesiniu lygiu. Aš įgijau įvairių praktinių įgūdžių, įsitraukiau į universiteto bendruomenę, susipažinau su kolegomis ir tapau aktyvia nare universiteto gyvenime kartu įgijau ir vidinio pasitikėjimo.
Kaip manai, ką išsineši su savimi iš akademijos gyvenimo? Ką tau suteikė šis gyvenimo laikotarpis?
Akademijos gyvenimas man davė daug svarbių dalykų, kuriuos aš išsinešiu su savimi ir vertinsiu visą gyvenimą. Šis gyvenimo laikotarpis suteikė man:
- Pažinimo patirties: Akademijoje turėjau galimybę susitikti su įdomiais ir įtakingais žmonėmis, išmokti iš jų bei pamatyti, kaip jie mąsto ir veikia. Tai padėjo man plėsti savo pažinimo ratą ir praplėsti savo pasaulėžiūrą.
- Mokymosi įgūdžių: Akademijoje išmokau efektyviai mokytis, analizuoti informaciją bei įgyti naujų žinių. Tai svarbus įgūdis, kuris man padės tobulėti ir mokytis visą gyvenimą.
- Gebėjimo kritiškai mąstyti: Akademijoje daug dėmesio skiriama analizei, kritiniam mąstymui ir logikai. Šie gebėjimai padėjo man aktyviai ir kritiškai vertinti informaciją bei sprendimus, kas yra nepaprastai svarbu mūsų spartėjančiame pasaulyje.
- Bendradarbiavimo įgūdžių: Akademijoje dažnai reikia dirbti komandoje su kitais žmonėmis, kurie turi skirtingas nuostatas arba požiūrį. Tai leido man gerinti bendradarbiavimo ir komunikacijos gebėjimus, suvokimą, kaip svarbu atsižvelgti į kitų nuomonę ir kartu pasiekti bendrą tikslą.
- Savireguliacijos įgūdžių: Akademijoje reikia tvarkytis su daugybe uždavinių, projektų ir parengtų užsiėmimų. Tai paskatino mane tobulinti savo laiko valdymo, organizacijos ir savireguliacijos įgūdžius, kas man suteiks privalumų visoje gyvenimo sferoje.
- Analizuoti ir priimti iššūkius: Akademijos dažnai suteikia galimybes iššūkiams, kurie reikalauja originalumo, kūrybiškumo ir išmanymo. Mano patirtis patvirtino, kad svarią pažangą galima padaryti tik tada, kai išdrįstama išeiti iš savo komforto zonos, kas tikrai yra labai sunku.
Visi šie dalykai turi didelę vertę ir gali man padėti pasiekti savo tikslus. Akademijos gyvenimas suteikė man daugybę svarbių įrankių, kurie taps pagrindu tolesniam asmeniniam ir profesiniam augimui.
Akademijos bendruomenėje buvai labai aktyvi studentė, atrodo, tavęs buvo pilna visur. Kaip viską suspėjai? Kur realizuoti save labiausiai patiko ir kodėl?
Kaip studentė, bandžiau būti aktyvi ir įsitraukti į įvairias veiklas, nes man tai buvo svarbu norint įgyti įvairiapusį puoselėjimą. Viena iš sričių, kurioje norėjau realizuoti save, buvo akademinė veikla. Man patiko domėtis ir atlikti mokslinius tyrimus, todėl laiko skyriau seminarų lankymui ir dalyvavime moksliniuose renginiuose. Tai padėjo man plėsti savo mąstymo horizontus, susipažinti su naujais moksliniais metodais ir idėjomis. Be to, akademinė veikla man suteikė galimybę bendrauti su kitais moksleiviais ir mokslininkais, dalintis patirtimi ir įžvalgomis. Taip pat siekdama, kad mano studijų programa – viešasis administravimas – būtų patrauklus ir kitiems studentams, aktyviai įsitraukiau į studijų programos tobulinimą, teikiau savo įžvalgas, nuomonę apie tobulinamus dalykus, aktyviai bendradarbiavau su dėstytojais. Visa tai teikė šiek tiek iššūkių ir organizavimo priemonių bei įgūdžių, bet aš išmokau efektyviai planuoti savo laiką ir išlaikyti pusiausvyrą tiek tarp akademinės, tiek ir neakademinės veiklos. Tai padėjo man maksimaliai išnaudoti savo laiką ir pasiekti norimus tikslus.
Kaip atrodo Gabijos laisvalaikis?
Iš tiesų mano laisvalaikis nėra toks ir įdomus ar aktyvus. Didžiąją laiko dalį mėgstu praleisti namuose. Mėgstu gaminti, muziką (klausimasis, grojimas pianinu), skaityti knygas, internetinius straipsnius, taip pat ir žaisti kompiuterinius žaidimus. Taip pat mėgstu keliauti ir atrasti naujus miestus, šalis ir kultūras.
Kokie tavo ateities planai? Kur save įsivaizduoji, pavyzdžiui, po metų?
Po metų aš įsivaizduoju save tobulinant savo žinias ir dirbančią. Dar tiksliai nežinau ar tęsiu mokslus ar įgysiu papildomos kvalifikacijos, kad galėčiau geriau įprasminti save siekiant aukštų karjeros tikslų. Ateityje norėčiau dirbti darbovietėje, kur galėčiau pritaikyti savo žinias bei daryti įtaką organizacijos vystymuisi bei savo ir kitų gyvenimui. Taip pat sieksiu tolesnės savo asmenybės plėtros, stiprinsiu bendravimo įgūdžius ir gebėjimą dirbti komandoje.
Ko norėtum palinkėti kitiems absolventams?
Norėčiau palinkėti kitiems absolventams didelio pasitikėjimo savimi ir savo gebėjimais. Diegti nuolatinę mokymosi bei tobulinimosi savybę, kad jie galėtų nepriklausomai kurti bei keisti mūsų visų gyvenimus. Svarbu ryžtingai bei tikslingai siekti savo tikslų ir trokšti nuolat tobulėti. Linkiu jiems drąsos pradėti naujas patirtis, mažiau nerimauti ir džiaugtis net ir mažais laimėjimais. Svarbiausia yra išlikti atviriems, kūrybiškiems ir pasiryžusiems priimti naujus iššūkius. Tai yra svarbu siekiant šviesesnės bei sėkmingesnės ateities.
Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos alumnų asociacijos informacija