Sidebar

2023 m. vasario 15 d.  Šiaulių „Juventos“ progimnazijoje vyko Šiaulių miesto progimnazijų mokytojų, mokytojų padėjėjų, pagalbos mokiniui specialistų apskritojo stalo diskusija „Mokytojo padėjėjo ir dalyko mokytojo sąveika, lūkesčiai, siekiant efektyvios pagalbos mokiniui“, kurioje dalyvauti buvo pakviestos ir Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentės, socialinių mokslų daktarės Laima Tomėnienė ir Margarita Jurevičienė. Docentės jau nuo 2017 m. kartu su Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Mokymosi visą gyvenimą centro (iki 2021 m. Šiaulių universiteto Tęstinių ir nuotolinių studijų instituto) darbuotojais organizuoja mokytojų padėjėjų kvalifikacijos tobulinimo kursus, kurių tikslas – padėti mokytojų padėjėjams įgyti kompetencijų, reikalingų vykdyti mokytojo padėjėjo funkcijas. Akcentavo, kad siekiant įgyvendinti įtraukiojo ugdymo principus, mokytojo padėjėjo vaidmuo tampa svarbesnis nei bet kada anksčiau. Tai – nepamainoma pagalba kolegoms, moksleiviams, jų tėvams, o ypatingai vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.
Apskritojo stalo diskusiją moderavo Šiaulių m. PPT socialinė pedagogė ekspertė Ligita Mickienė ir Šiaulių „Juventos“ progimnazijos pradinio ugdymo ir pagalbos skyriaus vedėja Rasa Dauliuvienė. Renginyje dalyvavo 11-os progimnazijų, specialiųjų mokyklų mokytojų padėjėjai, specialieji pedagogai, logopedai, administracijos atstovai, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos mokslininkai. Apskritojo stalo diskusijos tikslas – įsivertinti turimas gerąsias patirtis, siekiant išsiaiškinti mokytojų padėjėjų ir mokytojų dalykininkų bendradarbiavimą ir drauge ieškoti sėkmingiausių pagalbos mokiniui formų ir būdų.
 
Diskusijos metu buvo pristatyti trys pranešimai: „Mokytojo padėjėjo vaidmuo sistemoje: „Vaikas-šeima-mokykla““ (dr. L. Tomėnienė, dr. M. Jurevičienė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentės), „Mokytojo padėjėjo galimybės ir iššūkiai teikiant pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams“ (R. Kielaitė, Šiaulių m. PPT specialioji pedagogė), „Mokytojo ir mokytojo padėjėjo bendradarbiavimas ir darbo dermės iššūkiai“ (R. Dauliuvienė, „Juventos“ progimnazijos pradinio ugdymo ir pagalbos skyriaus vedėja).
 
Renginio dalyviai diskutavo apie mokytojo padėjėjo svarbų vaidmenį šiuolaikinėje ugdymo įstaigoje įtraukiojo ugdymo kontekste, dalyko mokytojo ir mokytojo padėjėjo darbo bendradarbiavimo metu kylančius iššūkius, dalijosi įžvalgomis, kaip gerinti mokytojo padėjėjo pagalbos efektyvumą pasinaudojant vidiniais ugdymo įstaigos bei išoriniais resursais, aptarė tarpinstitucinio bendradarbiavimo svarbą, galimus mokytojų padėjėjų kvalifikacijos tobulinimo renginius.
 
VU ŠA Edukologijos institutas, Laimos Tomėnienės inf. ir nuotr.