Sidebar

Nacionalinė pedagoginių darbuotojų (išskyrus aukštųjų mokyklų darbuotojus) kvalifikacijos tobulinimo programa

GAMTAMOKSLINIS RAŠTINGUMAS PRADINIAME UGDYME

Programa vykdoma įgyvendinant projektą „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“. Projektas Nr. 10-046-P-0001 vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“, finansuojamas NextGenerationEU lėšomis.

 

Kvalifikacijos tobulinimo programa skirta: tobulinti gamtamoksliniam ugdymui aktualias mokytojų ugdymo praktikos ir didaktikos kompetencijas, gilinantis į atnaujintos gamtamokslinio ugdymo programos pokyčių realizavimą, kokybiškai organizuojant ugdymo(si) procesą, taikant ugdymo mokslo ir praktikos sintezę, plėtojant holistinę pasaulio pažinimo sampratą ir akcentuojant holistinį pasaulio suvokimą, tyrimais grįstą ugdymą, skaitmeninių įrankių panaudojimą bei darnaus vystymosi principų integravimą į ugdymo procesą.

Programos apimtis: 135 akademinės valandos (5 kreditai).

Programos anotacija: programoje aptariamos duomenimis grįstos švietimo politikos ir praktikos raidos tendencijos, gamtamokslinio mokinių ugdymo pasiekimų spragos, tipiniai buitiniai vaidiniai ir klaidingos sąvokos. Analizuojama atnaujintos gamtamokslinio ugdymo bendrosios programos koncepcija, konstruktas, gamtos mokslų dalyko paskirtis, gamtamokslinio ugdymo tikslas ir uždaviniai, dalyku ugdomos kompetencijos, pasiekimų sritys ir pasiekimų raida, mokymo(si) turinys, mokinių pasiekimų vertinimas ir pasiekimų lygių požymiai, akcentuojant esminius pokyčius. Pristatomos ir nagrinėjamos atnaujintos gamtos mokslų programos temos. Aptariama tiriamosios veiklos samprata ir dermė su pažintine veikla, analizuojami tyrinėjimais grįsto mokymo ir mokymosi organizavimo principai, didaktinės nuostatos, tyrimų planavimas, rezultatų užrašymas ir vaizdavimas, per konkrečius pavyzdžius identifikuojamos tyrimų problemos, aiškinami vykstantys reiškiniai, daromos įrodymais grįstos išvados. Įgytos žinios pritaikomos praktinėse dirbtuvėse. Suteikiama žinių apie skaitmeninių mokymo(si) priemonių, skaitmeninių resursų ir jų taikymo per gamtamokslinio ugdymo pamokas praktiką bei ugdyti praktinius skaitmeninių įrankių/priemonių diegimo ugdymo(si) procese įgūdžius, įgyjant gebėjimų kurti gamtamoksliniam mokinių ugdymui(si) skirtas interaktyvias užduotis. Atskleidžiamos darnaus vystymosi principų realizavimo galimybės gamtamoksliniame ugdyme, padedant pedagogams susiformuoti sisteminį požiūrį apie tvarų švietimą, ugdyti gebėjimą kūrybiškai integruoti praktinius tvaraus ugdymo elementus į gamtamokslinio ugdymo temas. Aptariami tvaraus (darnaus) vystymosi tikslai, svarbiausios kompetencijos tvarumui, vertybiniai aspektai, pedagoginės prieigos ir principai, siekiant ugdyti tvaraus vystymosi kompetencijas. Analizuojami konkretūs tvaraus ugdymo realizavimo per praktines veiklas pavyzdžiai iš tokių temų, kaip klimato kaita ir aplinkos tarša, energijos virsmai, darnus žemės ūkis ir maisto tausojimas, tvarūs namai, antrinių žaliavų perdirbimas. Visos programos metu analizuojami dalyviams aktualūs klausimai, nagrinėjamos probleminės situacijos.

Programoje tinkamas dėmesys skiriamas atnaujintam gamtos mokslų programos turiniui analizuoti. Tai sistemingai daroma nagrinėjant atnaujintą gamtos mokslų programą, atliekant praktinius tiriamuosius darbus, sudarant ir analizuojant sąvokų žemėlapius, kuriant skaitmeninius mokymosi objektus bei atliekant kitas užduotis.

Mokymai vyks mišriu (auditoriniu ir nuotoliniu) būdu.

Įgyjamos kompetencijos: baigę šią programą dalyviai patobulins gamtamokslinio ugdymo praktikos ir didaktikos profesinio augimo kompetencijas (specializuodamiesi pažinimo, skaitmeninės, kritinio mąstymo, kūrybiškumo kompetencijas), gebėdami kokybiškai organizuoti ugdymo(si) procesą, taikyti ugdymo mokslo ir praktikos sintezę. Pagilins žinias, supratimą bei praktinius įgūdžius, padėsiančius tobulinti gamtamokslinį ugdymą, vertinant esminius atnaujintos gamtos mokslų programos pokyčius, taikant įvairias mokymosi organizavimo formas, aktyvius ugdymo metodus ir technologijas, planuojant, organizuojant ir realizuojant mokinių praktinę-tiriamąją veiklą, akcentuojant tinkamo rezultatų įvertinimo ir interpretavimo svarbą; plėtos gebėjimus taikyti skaitmeninius įrankius ugdymo(si) procese, kuriant gamtamoksliniam mokinių ugdymui(si) skirtas interaktyvias užduotis; susiformuos vertybines nuostatas ir sisteminį požiūrį apie tvarų švietimą, gebės kūrybiškai integruoti praktinius tvaraus ugdymo  principus į gamtamokslinio ugdymo procesą.

Išklausiusiems nacionalinę programą ir už teorijos ir praktines užduotis gavusiems teigiamus įvertinimus, bus išduodami akredituoti kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai; pagal Studijų rezultatų įskaitymo Vilniaus universitete tvarkos aprašą gali būti įskaitytas dalykas Pasaulio pažinimo didaktika arba Gamtos mokslų didaktika, studijuojantiems studijų programoje Pedagogika.

Registracija iki 2025 m. sausio 1 d.: https://forms.gle/mZMDWzWZcPsHQ4s66

Kontaktai pasiteiravimui: tel. +370 41 393 016; el. p.: