XI TARPTAUTINĖ MOKSLINĖ KONFERENCIJA
SOCIALINĖ GEROVĖ TARPDISCIPLININIU POŽIŪRIU
2023 m. lapkričio 24 d.
Tarptautinė mokslinė konferencija skirta pristatyti tarpdisciplininių tyrimų įvairovę nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis, siekiant atskleisti žmonių ir jų poreikių galimybes įgalinimo, lygybės ir įtraukties aspektais.
Tarptautinė konferencija suteiks galimybę įvairių sričių tyrėjams ir specialistams pasidalinti savo teorinėmis žiniomis, tyrimų rezultatais bei socialine, švietimo praktika su kolegomis ir akademine bendruomene.
KONFERENCIJOS PROBLEMINĖS SRITYS
ĮTRAUKTIES DIDINIMAS IR LYGYBĖ ŠVIETIME
Lietuva įgyvendina įtraukiojo ugdymo principus pereidama nuo mokyklos – visiems, prie mokyklos – kiekvienam. Numatomas turinys: kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, atliepiant kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius. Įtraukiojo švietimo mokytojo profilis, apimantis pagarbą mokinių įvairovei, pagalbą visiems mokiniams, darbą drauge su kitais, asmeninį profesinį tobulėjimą. Ugdymo turinys ir organizavimas, mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų rengimas įtraukties ir lygybės didinimo švietime kontekste.
BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ PLĖTRA IR INOVACIJOS KAIP SOCIALINĖS ĮTRAUKTIES IR LYGYBĖS DIDINIMAS
Socialinės apsaugos politika, šalies gyventojų socialinės gerovės didinimas per socialinę įtrauktį, socialinės atskirties ir skurdo mažinimą, plėtojant regioninę socialinę politiką, socialines ir edukacines paslaugas, infrastruktūrą bendruomenėse; deinstitucionalizacijos procesų patirtys; asmenų turinčių negalę įtrauka į virtualų socialinio dalyvavimo ir ugdymo procesus: galimybės, iššūkiai, efektyvumas. Savanoriavimas kaip socialinės gerovės palaikymas: papildomi / nepanaudoti žmogiškieji ištekliai / paslaugos, siekiant stabilizuoti psichosocialinius COVID-19 krizės padarinius
SOCIALINĖS, EDUKACINĖS INOVACIJOS ĮGALINIMUI, LYGYBEI IR ĮTRAUKČIAI
Dėmesys socialinėms ir edukacinėms inovacijoms padidėjo krizės situacijoje, atskleidusioje egzistuojančių problemų socialinę prigimtį arba turinčių didelę įtaką šiai sričiai. Tikėtina, kad ir didžiausias proveržis, skatinantis asmenybės ir visuomenės raidą, galimas būtent socialinėje ir edukacinėje sferoje. Naujos socialinės edukacinės idėjos tampa inovacijomis, kai jos yra įgyvendinamos, kuria socialinį kapitalą, gerina žmonių ir visuomenės gerovę. Jos apima daug įvairių sričių, nuo socialinių edukacinių paslaugų iki socialinių tinklų, viešojo valdymo modelių kūrimo, įtraukiančio asmenis į iškylančių iššūkių sprendimą.
Pranešimų pagrindu parengti originalūs straipsniai, atitinkantys mokslinio žurnalo “Social Welfare Interdisciplinary Approach” reikalavimus, bus publikuojami https://www.journals.vu.lt/social-welfare.